Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Bjoris, fredag 01. november 2013, klokken 23:51

« forrige - neste »

Bjoris

Ser en annen tråd om Abachi-tre i interiøret og når jeg nå begnte å søke på Morbærtre som vi har bestilt kommer jeg litt i tvil. Har ikke tenkt så mye på det etter at vi bestilte for da vi prøvde bilen og så på alternativene var vi ikke i tvil, men når jeg nå ser på div bilder ser det veldig fake ut med Morbærtre, iallefall på noen bilder...

Hva er erfaringene til dere som har fått bil med dette, ser det fake ut, alternativet for oss ville vært matt Abachi-tre.
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

TS

Sitat fra: bjoris på torsdag 24. oktober 2013, klokken 19:36
Ser en annen tråd om Abachi-tre i interiøret og når jeg nå begnte å søke på Morbærtre som vi har bestilt kommer jeg litt i tvil. Har ikke tenkt så mye på det etter at vi bestilte for da vi prøvde bilen og så på alternativene var vi ikke i tvil, men når jeg nå ser på div bilder ser det veldig fake ut med Morbærtre, iallefall på noen bilder...

Hva er erfaringene til dere som har fått bil med dette, ser det fake ut, alternativet for oss ville vært matt Abachi-tre.

Jeg er veldig fornøyd . Jeg klarer faktisk ikke å forstå at det er fake
Man får litt av naturen inn uten at det blir gammel Mercedes ...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Også_Øyvind_H

10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Bjoris

Hvis dette bildet ikke "lyver" er jeg redd jeg må bytte...

Hehe Også ØH, kan jo ikke ha alt likt som hos deg så der røyk den sjansen:) Bra vi ikke har samme farge utvendig i det minste:)

Hyperstress

Sitat fra: bjoris på torsdag 24. oktober 2013, klokken 19:47

Hehe Også ØH, kan jo ikke ha alt likt som hos deg så der røyk den sjansen:) Bra vi ikke har samme farge utvendig i det minste:)

Jeg tror dette er en tidligere variant, uten at jeg er helt sikker. Men tror det med morbærtre er et større sjansespill hvilket mønster en faktisk ender opp med når en får bilen. Har sett mange variasjoner på nettet.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Romsiki

Falt ned på morbærtre og ble som du urolig en periode. Har kjørt bilen i halvannen måned nå og er meget godt fornøyd og har ikke angret ett sekund etter jeg fikk bilen. Nyansene skifter med lys og vinkel og blir ikke kjedelig med det første  :D. Når du stryker hånden over treet kan du kjenne hvirvlene. Ikke noe plast, det er sikkert.

MR Tesla

Jeg er superfornøyd med matt Abachi- tenkte flrst at det var det kjedeligste alternativet men synes det gir en "fredelig" atmosfære i bilen. Blank anachi og svart piano blir fettete og gir mye reflekser, carbon er jo litt harry så gå for matt abachi !

Bjoris

Jeg skulle jo aldri ha bil med treverk i innvendig, men det ble litt vel dyrt å unngå det på TMS, sånn ca 100.000:). Vi skal til Bergen på lørdag og nå har jeg jo heldigvis en gyldig grunn til å stikke innom, selvsagt har jeg ikke sjeket på forhånd om de har en bil med Morbærtre inne:) (svaret er sikkert nei:)

Stighl

Smaken er som baken, den er delt :)
Jeg ville ikke ha pianosvart p.g.a støv og fingermerker og valgte derfor morbærtre istedet. Angrer ikke, og jeg har fått mange kommentarer på at det ser bra ut.
Prøv å se i flere biler for sammenligning. De små platene er litt misvisende.

Stig
Nes på Romerike.
Tesla Model S

OleJA

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 24. oktober 2013, klokken 20:28

Sitat fra: bjoris på torsdag 24. oktober 2013, klokken 19:47

Jeg tror dette er en tidligere variant, uten at jeg er helt sikker. Men tror det med morbærtre er et større sjansespill hvilket mønster en faktisk ender opp med når en får bilen. Har sett mange variasjoner på nettet.

Det ser ihvertfall ikke ut slik i min bil, er ganske sikkert en tidlig variant på dette bildet. Valgte faktisk vekk Karbon (under tvil) selv om jeg kunne fått det med gratis. Liker i utgangspunktet karbon, men får noen ganger nærmest en epileptisk følelse når jeg stirrer inn i et karbon mønster for lenge  :o Så dermed ble det 'lacewood'
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

ellholt

Det som det er bilde av , er en tidligere variant. Vi valgte også morbærtre :-). Den nye typen er MYE finere, og den ( ifølge Tesla selv) som holder seg lengst.
Mvh
FMO
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

bakskj

Har sett alle typene i biler og det ble Morbærtre uten tvil. Pianolakken ga for mye fettmerker og Abachi ble for mye "gammel mann" Mercedes look for min del. Skulle riktignok veldig gjerne hatt karbon.. synd det ikke er tilvalg utenom performance.
TM3 LR AWD

laumb

OT: Synes bare det er synd at den opprinnelige Banana Leaf interiørdekoren ble borte jeg. DEN ønsket jeg meg!

For ordens skyld, her er en link til bilder av diverse interiør, inkludert gammel og ny lacewood:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/8649-REAL-interior-shots

Banana Leaf

Brede

Enten har Tesla lykkes svært godt med alle sine treinteriør eller så har jeg begynt å bli gammel.
Jeg har aldri likt tredekor, men kunne levd godt med alle Tesla sine alternativer.  :)

BTW. Banana Leaf var lekker!

ellholt

Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA