Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adaptere

Startet av frekri, torsdag 31. oktober 2013, klokken 09:58

« forrige - neste »

frekri

Var innom Gol en dag hvor jeg måtte kikke på superladerene og oppdaget at det var ved av Jafs! Jeg har prøvd Jafs en gang for flere år siden i Oslo og husker at jeg bestemte meg for å ikke spise der igjen. Hvilke spisesteder ligger de andre superladerne ved?

Jeg greier ikke å finne kvalitetsmat langs norske veier, så jeg må si at jeg har god forståelse for plasseringen likevel. :)
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

HKS

Superladeren på Lillehammer ligger vel ved siden av Marché. De er kjent for god mat så vidt jeg vet.
Tesla Model S 90D

Balrog

Brokelandsheia er ved Cinderella - helt grei mat der. De som vil lide en langsom og pinefull død kan fylle opp med pølser og annen drittmat på Statoil ved siden av.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

jkirkebo

Sitat fra: HKS på onsdag 23. oktober 2013, klokken 00:48
Superladeren på Lillehammer ligger vel ved siden av Marché. De er kjent for god mat så vidt jeg vet.

Jepp, ikke noe å klage på der. Har spist der flere ganger. Men prisnivået er også relativt høyt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mgarm

Nå er vell ikke mat langs veien i Norge direkte gourmet heller. Det ser ut som hele landet "elsker" pølser og soyaburgere. Bare se på f.eks. alpin steder, bare dritt der også. Hvis ikke du aktivt prøver å finne en perle, for de finnes, men dessverre godt gjemt.

Det er helt tragisk.

Lille Lance

På mine lange turer tar jeg med matpakke og kaffetermos. Matpakka er stort sett hjemmelaget pastasalat pluss et par flasker farris. Kan til nød stoppe på Espa og kjøpe en bolle eller to  :P
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Mons

Enig i at plasseringen ved Jafs på Gol ikke var helt topp med tanke på pausemat. Burde være mulig å få lagt lading til steder som er litt mer ok å tilbringe lunsjen sin på. Kanskje de har gjort det med hensikt, slik at man ikke blir sittende for lenge?

Etterhvert som konkurrentene ser at det kommer flere og flere gjester til superladestasjonene, kan man jo håpe på at de setter opp 22kW ladestasjoner ved sine restauranter. Det blir ikke helt det samme, men for oss med barn er det uansett ofte greit med en litt lenger pause på vegen. Dersom man startet med fullt batteri, er 100-150 tkm gjerne det man trenger for å komme frem uten bekymring.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Tarpoon

Hvis god mat og lading hører sammen, så burde Mortens Kro ovenfor Hellerudsletta være en ypperlig plass for en Tesla hurtigladestasjon i Oslo-området.
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

Andrewas

Sitat fra: frekri på onsdag 23. oktober 2013, klokken 00:47
Var innom Gol en dag hvor jeg måtte kikke på superladerene og oppdaget at det var ved av Jafs! Jeg har prøvd Jafs en gang for flere år siden i Oslo og husker at jeg bestemte meg for å ikke spise der igjen. Hvilke spisesteder ligger de andre superladerne ved?

Jeg greier ikke å finne kvalitetsmat langs norske veier, så jeg må si at jeg har god forståelse for plasseringen likevel. :)
Også Dombås er ved Jafs...
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

fonberg

Sitat fra: Andrewas på onsdag 23. oktober 2013, klokken 11:03

Da er matpakke et godt alternativ.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

pekle

Sitat fra: Andrewas på onsdag 23. oktober 2013, klokken 11:03

Men Dombås sentrum er relativt lite (i praksis en svær parkeringplass med butikker og service rundt) så ved å gå noen ekstra skritt er det ikke så langt til kafeteria, moskusgrill, coop mega osv.

Birger

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 23. oktober 2013, klokken 01:45
Sitat fra: HKS på onsdag 23. oktober 2013, klokken 00:48

Jepp, ikke noe å klage på der. Har spist der flere ganger. Men prisnivået er også relativt høyt.

Kvalitet på mat koster det også ;-) Synes også Marche har bra, men dyr mat
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

valvolainen

Ellers ligger det faktisk en slakter på brokelandsheia rett bak laderene.
Ikke mange av de igjen.
Vi pleier å svinge innom en matbutikk og bunkre opp med farris, gode rundstykker og deilig pålegg, finne et flott sted og raste der. Er så utrolig mye bedre enn å bli skuffa langs veien.
På vinteren blir det mindre av slikt, annet enn når vi er med ferger.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA