Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor har det blitt av ElRayo ?

Startet av kohedin, onsdag 30. oktober 2013, klokken 23:53

« forrige - neste »

kohedin

Noen som vet hva som blir neste fra Mitsubichi innen elbil? Ser at mange produsenter slipper sine el-varianter nå og tidlig neste år, men finner ikke noe fra Mitsubichi. Skal de bare fortsette å pøse ut MiEV'er eller er det noen som vet hva den o' store planen er ...

MiEV kan vel egentlig en suksess, hva kvalitet angår. Salgstallene har jeg ikke satt meg så mye inn i, men det er vel så som så, hverken eller.. men spørs vel om det norske markedet alene er nok til at Mitsu satser stort. Men jeg klarer ikke helt å se at det elbil i seg selv blir en døgnflue, det er jo helt andre tilstander nå enn da Think og Buddy var på topp. Batteriene blir nå bare bedre, sterkere, billigere osv så her er det bare snakk om å bygge smarte salgbare biler.


tomrh

Tror de satser alt på at Outlander PHEV blir en suksess. De har hatt uhell med batteriene fra underleverandøren GS Yuasa og tapt mye penger på utsettelser av både den og i-MiEV i kjølvannet av dette, så de trenger å få opp salget nå. De holder også på med en 300 km rekkevidde ren elbilmodell kalt CA-MiEV, utstilt som konseptbil. Den har vi ikke hørt voldsomt mye om og ligger nok et stykke fram i tid.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA