Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer ved overgang fra sommerdekk til piggdekk

Startet av Samepoint, onsdag 30. oktober 2013, klokken 21:07

« forrige - neste »

Samepoint

Her sitter jeg da.. På sandvika stor senter med en splitter ny UM EVSE lader plugget i...
Får ikke tatt den ut, trenger kode??? Hva i alle dager.... Noe tips???
09.13 Leaf Tekna

Samepoint

Håper noen kan hjelpe.. Ikke moro å sitte her og ikke komme seg av flekken...
På håndtaket blinker LEDene...
09.13 Leaf Tekna

GeirH

Vet ikke om det hjelper, men fant denne......

Er lagt inn kode 4444 fra fabrikk,men den kan du endre selv. Følg anvisningen http://charge-amps.com/Content/Images/UM-EVSE/Usermanual_4.0.pdf
Nissan "Euroleaf" Tekna m/fotlister med ledlys og 6,6 kw lader. 5000 km.

Samepoint

Takk!! Men det jeg ikke skjønner plukket av er hvordan å taste inn koden... Nå blinker det bare på håndtaket... Sikkert bare meg, men var vanskelig å forstå det på manualen?
09.13 Leaf Tekna

Samepoint

Når jeg trykker på select bytter kommer det ikke opp led, den står bare å blinker.. Uansett hva jeg trykker...
09.13 Leaf Tekna

Leif Leaf

Ved å trykke SELECT skal diodene skifte fra 6A, 10A, 16 A osv. Du velger deretter tall ved å holde SELECT nede i 2 sekunder. Hvis ikke dette skjer er den sannsynligvis sperret for en viss tid om du har tatset feil kode flere ganger. Da må man vente noen minutter og prøve på nytt. FAULT = 1, 6A = 2, 10A = 3, 16A = 4. Håper du får det til - i verste fall må Chargeamps kontaktes...
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

BE

Sitat fra: Samepoint på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 18:52
Her sitter jeg da.. På sandvika stor senter med en splitter ny UM EVSE lader plugget i...
Du trenger ikke kode for å ta den ut! Du må nok bare trykke hardere på knappen. Eller er det jeg som misforstår hva du spør om?

Kode trenger du bare for å kunne starte lading, dersom den er aktivert...
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Leif Leaf

Sitat fra: Samepoint på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 18:52

Eller har du låst ladekontakten vha. låseknappen i bilen (den som er ved siden av åpne-knappen til ladeporten til venstre for rattet)?
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

Samepoint

Verste av alt at jeg gikk tom for strøm på telefonen mens vi satt der..

Helt rett, kontakten satt alt for godt... Måtte røske den litt, så plutselig kom den ut........ Følte meg ikke så lur der jeg stod...  :P
09.13 Leaf Tekna

TB

Tips er silikon på kontakten, så glir den lettere. Etter eg hadde på dette går UM EVSE lettere på min C-Zero.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Samepoint

Jeg fikk ladet, var bare kontakten som satt alt alt for godt i.. Skal prøve å smøre den med litt silikon.
09.13 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA