Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adaptere

Startet av dørvakta, onsdag 30. oktober 2013, klokken 16:12

« forrige - neste »

dørvakta


Satte bilen på lading for noen timer siden. Da jeg kom tilbake så jeg at bilen ikke ladet og det ikke lyste i kladden. Har prøvd flere kontakter, men kladden er helt død. Noen som har vært borti dette før? Bilen er en uke gammel. Den skal vel tåke duskregn?
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2


vangli

Få byttet den med en gang. Selvfølgelig skal den tåle litt regn.

Mvh Bent
Leaf eier fra 24/1-2012

m-svind

Lader du hjemme eller på en kommunal plass ?. I så tilfelle så må du låse ladeboksen når du har satt inn kontakten. Oppdaget dette i dag  ;D

Knotten

Sitat fra: m-svind på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 17:18
Lader du hjemme eller på en kommunal plass ?. I så tilfelle så må du låse ladeboksen når du har satt inn kontakten. Oppdaget dette i dag  ;D

Aha..?? Er dette tilfelle på Stavanger lufthavn, Sola og? Noen som vet??  :o
Fikk ikke ladet da jeg var ute på en oljeinstallasjon i helgen, laderen var helt død.
Tok den med ut for, om mulig, å se på den. Der ute lyste det som skulle lyse.
Etterpå har jeg brukt den 3 forskjellige steder og klarer ikke å framprovosere feil.. ;D
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Daeedor

Timeren i bilen din sto ikke på heller ?  Dvs - trykk "off" på klokkeknappen til venstre for rattet og prøv igjen(ja mulig et unødvendig spørsmål , men har glemt det selv en gang) 

knnygar

Om det ikkje var lys i kladden er det kanskje ikkje straum i kontakta.
Har du prøvd andre kontakter?
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

dørvakta

I mitt tilfelle var det lokket på ladestasjonen som ikke var lukket skikkelig ja. Viktig å låse helt igjen har jeg erfart.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2


Henning76

Hehe. Dette vet nok vi som allerede har kjørt elbil en stund om - men det er generelt dårlig opplyst om at ladelokket må lukkes og låses, ja..

Sent from my HTC One using Tapatalk

Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Knotten

Sitat fra: Daeedor på tirsdag 19. november 2013, klokken 15:41
Timeren i bilen din sto ikke på heller ?  Dvs - trykk "off" på klokkeknappen til venstre for rattet og prøv igjen(ja mulig et unødvendig spørsmål , men har glemt det selv en gang)

Timeren sto ikke på, nei.
Låsen på 'skapet' virket ikke, så jeg fikk ikke lukket lokket skikkelig.
Koblet fra laderen til en Leaf i naboskapet og prøvde laderen min der - MEN UTEN Å LUKKE LOKKET, IDIOTEN.. :o
Lukket heldigvis lokket da jeg koblet den på igjen.. ::)

Da jeg kom på land mandag hadde jeg heldigvis nok strøm til å komme meg til Ålgård Auto sin hurtiglader i Sandnes. Fikk meg en kopp kaffe mens jeg ladet - gjett om den smakte?? ;D

Kjørte derfra til Aksdal der jeg ladet til 90%
Kjørte så forbi hurtigladeren på Heiane og rakk fergen på Sandvikvåg med 1 strek og 6km på gjettometeret.
Hurtigladet til 90% på Halhjem og kjørte derfra hjem til Klokkarvik på Sotra.

Har lest 'et eller annet sted' at hurtigladerne lader til 90% om du har mer enn 50% gjenstående, 80% om du har mindre før du lader, men jeg har flere ganger, bl.a. nå på Aksdal opplevd at den lader fra ganske lite til 90%..? :-\
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

shb

Er den under 50% stopper den på 90%. Over 50% stopper ABB sine hurtigladestasjoner på 100%. Men begrenset til maks 1 time.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA