Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla i norske medier

Startet av svingen, onsdag 30. oktober 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

svingen

Tenkte og kjøpe det her http://www.rezer.no/products/elsykkelkit-1000w28-mlcd brukes til og kjøre frem og tilbake til jobb (ca 13 km hver vei) og levere i barnehagen (med sykkel vogn og 2 barn ca 50kg og jeg veier ca 80 kg) den her bør vel holde til det målet? er syyykt tungt og sykle med sykkelvogn med vinter og 2 barn og ikke sykkel sko :(

har 28 tommer dekk så passer den her :)

eller bør jeg kjøp noe "godkjent/skiklig" :)? erfaring?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

commiesoft

Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

janstok

Dette er et såkalt typisk "kina-sett", der kvaliteten er så som så. Jeg har etter tre-fire års erfaring gått over til ebikes.ca. Ja, de fleste delene der er også produsert i kina, men med en annen kvalitet. Hvorfor presse prisen ned til det minimale, når det er noe som du bruker og får glede av hver dag?
Sandnes

Ezee kit: www.ebikes.ca
35 000 km på elsykkel

svingen

Takk får svar  janstok :)
Hvilket kit har du kjøpt og hvilken sykkel har du?
100% enig att det er greit og kjøp noe som fungere,håper att det her skal funger 5 år senere og kanskje bytte batteri bare :)


peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

janstok

Jeg har ezee kit. Da får du med vanntett kontroller, også er det et must med cycle analyst.
Alle kontakter dekkes med vulkteip.
Felgen er ikke spesielt bra, men det er noe som kan byttes senere på et sykkelverksted hvis ønskelig. Jeg bruker selv Mavic felg.
Batteriet jeg hadde før var fra Golden Motor. Fungerte utmerket med noen modifikasjoner; fugemasse mellom plast og aluminium og et dreneringshull i bunnen.
Nå etter tre års bruk har jeg tatt ut cellene og satt inn to stk lipo batteri fra hobbyking.com. Da må du også ha en spesiallader og strømforsyning, så det blir kanskje litt for den mer interesserte. Men altså, golden motor batteri fungerer hvis du modifiserer det for norske værforhold.
Jeg har en bysykkel med navgir som gir minimalt med justering og vedlikehold. Derfor har jeg motor i forhjulet.
Ellers er det mye å sette seg inn i, mye bra info på ebikes.ca.
Også er det forumet http://endless-sphere.com/forums/
Sandnes

Ezee kit: www.ebikes.ca
35 000 km på elsykkel

svingen

motor i framhjulet virker jo som en smart lønsing med tanke på enkelt og lite problemer,men hvordan er effekten? klarer den og dra deg opp bakker eller ville den klart bedre hvis det var montert bak og gira ned hvis du skjønner hva jeg mener?

har 28 tommer sykkel,ser det er kun 26 som blir solgt til,eller er det ikke vansklig og "flytte" den over til 26?

takker får svar :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

jkirkebo

Sitat fra: svingen på lørdag 26. oktober 2013, klokken 17:37
motor i framhjulet virker jo som en smart lønsing med tanke på enkelt og lite problemer,men hvordan er effekten? klarer den og dra deg opp bakker eller ville den klart bedre hvis det var montert bak og gira ned hvis du skjønner hva jeg mener?

har 28 tommer sykkel,ser det er kun 26 som blir solgt til,eller er det ikke vansklig og "flytte" den over til 26?

Motor i framhjulet eller bakhjulet spiller ingen rolle i bakker. Men i snø vil jeg påstå motor foran er best, da får du 2WD ;)

Om du vil ha motoren i 28" hjul er det bare å flytte den over til en 28" felg. Du må da ha nye eker i riktig lengde. Om du ikke vil montere dette selv så fikser alle sykkelverksteder det.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

svingen

så bra,da blir det motor i hjulet framme :)
er det 48v du har? holder vel med 36 eller er det behov får mere "futt"? er vel tøffere får motoren med 48v og?
tenkt og kjøpe det her 36V 14Ah selv.


Når det gjelder Throttle Type har du noen erfaring/tips med det? har sykkel som jeg "vrir" girene på,samme måte som den som følgr med fra ebikes.ca så tenkt og kjøpe en "tommel" sak,siden jeg kanskje bytter sykkel i fremtide og da vil det ikke stå i veien,eller er den "knotet"?

videre så prøver jeg og finne pedalsenstor,men finner den ikke?

så ser jeg på CA3-SA "Stand Alone Version 3 Cycle Analyst, V3.0 CA3-DPS with a CA3_Shunt for pass-thru of throttle out..." er det den her som gjelder eller hvilken har du?

takker igjen får svar,syns ikke det her var så lett.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

janstok

Det holder i massevis for min del med 36V.
Har erfaring fra en annen sykkel med mange girhendeler og dårlig plass på styret så er det greit med "thumb throttle". Men jeg får vondt i tommelen på langturer...Derfor, hvis det lar seg gjøre, gå for en "twist throttle"
Er du i tvil, er det bare å bestille flere, og bruke det som passer.
Er du sikker på at du vil ha pedalsensor? Svaret er nei;)
Du skal ha typen: CA-DPS Direct Plug-in Cycle Analyst with Speedometer Cable (hvis du ønsker speedometer da)
Det som er så fint med kontrolleren, er at den har innebygget shunt, så det er bare å plugge Cycle Analysten i kontrolleren også virker det.
Et tips er hvis du går inn på Store- Parts- Clearance, selger de front og bak-lykt med såkalte Cosmetic Defects.
De kan kobles dirkete til batteriet (spenning fra 0-100V) Kan anbefales. Du kan selvsagt velge lykt uten kosmetiske defekter, men er en del dyrere.

Sandnes

Ezee kit: www.ebikes.ca
35 000 km på elsykkel

svingen

Takker får hjelp så langt,kommer kanskje i mål snart nå :)

så er det her jeg trenger da? eller trenger jeg flere ting?
innser att min sykkel til 2 tusen fra sport1 kanskje ikke er den opptimal el sykkelen ;) (hatt den i 3 år med diverse fiksing) sikkert fått noen hundre mil på seg den :)

alt oppgitt i USD fra hjemme siden :)

TorqArm_V3   ungå spin   30
BattRack-DD-EZ   fest batteri    50
Lumen   front lommelyk   165
ELight_12F   bak lykt   65
eZee26   hjul og motor   725
B3614LiM-EZ_Kit   batteri   795
T-LHTwist   bruke tommel til og juster   15
CA3-DPS   display med oversikt   155
EbrakeWuxD   slik att man bremser stopper motoren   24

sum 2024
i norske ca 12 tusen.....

Blir det moms/toll på det her eller kommer det inn under "el bli" loven så sliper slike ting?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

PerBear

Til den prisen anbefaler jeg heller en ferdig elsykkel av anerkjent merke med 5 års reklamasjonsrett. Da får du kvalitet tilpasset nordiske forhold.


.,.
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

janstok

Sitat fra: PerBear på fredag 01. november 2013, klokken 10:13
Til den prisen anbefaler jeg heller en ferdig elsykkel av anerkjent merke med 5 års reklamasjonsrett. Da får du kvalitet tilpasset nordiske forhold.


.,.
Men da med en svakere motor og alt det "lovlige greien"

Sandnes

Ezee kit: www.ebikes.ca
35 000 km på elsykkel

janstok

Er mulig å gjøre det litt billigere:
- Cycle Analyst: hvis du går lenger ned på siden der du kan kjøpe ezee kit, kan du velge CA-DPS_upgrade, da koster den bare 95usd. (den du har valgt er hvis du skal bruke torque sensor)
- Når det gjelder frontlykt, skal du bli sett eller skal du se? Jeg har selv den kraftige på 10W, og den må vinkles mye ned så den ikke blender andre. Skal du sykle mye på uopplyste veier er dette en bra lykt, men hvis du for det meste skal bli sett er de 1W lyktene kjempe bra.

Veldig smart med torq arm, og heftig batteri. Men sikkert smart å invistere i Battery Bootie da batteriet ikke er 100% vanntett
Sandnes

Ezee kit: www.ebikes.ca
35 000 km på elsykkel

svingen

blir mye penger ja,vurder og bare kjøpe den her http://www.rezer.no/products/elektrisk-off-road-sykkel-500w skal vel i teorien være 5 års garanti på den da?
Sliper man og mekke så mye selv (er ikke så veldig praktisk)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA