Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av Cowboystrekk, onsdag 30. oktober 2013, klokken 11:18

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Lurer litt på om det er mulig å få bilen levert på f.eks pirellidekkene istedet for goodyear for oss som får bilen i.l.a vinteren? Evt legge i noen tusen i mellomlegg for å få R2? Noen som vet? Har lite lyst på helårsdekkene grunnet begredelige reviews og høy rullemotstand...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

koop

Jeg var på prøvekjøring i Kristiansand i helga, og da fikk jeg beskjed om at biler som blir levert i November ville bli levert på vinterdekk.
Vi får da se om det faktisk stemmer.
Kristiansand:
Tesla Model S #2966, Vin 18513
7.3.2013 - Reservert
13.5.2013 - Bekreftet bestilling
14.5.2013 - Papirene signert
27.9.2013 - In Production
8.10.2013 - Production Complete
21.11.2013 kl. 11:00 - Avtalt utlevering
Subaru Forrester utgår

Quintilian

Vi bestilte i forrigår, og jeg ringte og snakket med Tesla i går (sentralt nummer til Oslo)...

Jeg sa at jeg ønsket å få bilen levert med vinterdekk februar I STEDEN FOR "sommerdekk" og ville eventuelt betale mellomlegget opp til de dyrere vinterdekkene... Fikk da beskjed om at dette IKKE var mulig, og at bilen UANSETT blir levert med sommerdekk og at vinterdekk MÅ kjøpes i TILLEGG til sommerdekkene... (Kjøper man vinterdekkene så skor de den sikkert om før levering ...)

Og så fikk jeg oversendt standardprislisten for vinterdekkopsjonen...

Synes Nokian R2 til 23,500 + moms (30 laken) er en temmelig stor ekstrakostnad, men man kommer vel ikke utenom....?

Må si jeg synes dette er temmelig rigid...

krister461

Nå er det ikke mva på vinterdekkene om de kjøpes med bilen...

Cowboystrekk

Det synes jeg er dårlig... Jeg kommer nok til å kjøpe mine vinterdekk fra tredjepart ihvertfall! 23500 for R2 er for mye. 15000 for pirelli er kurrant, men usikker på om de er bra nok.

Nuvolari

Sitat fra: Quintilian på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 11:44
Vi bestilte i forrigår, og jeg ringte og snakket med Tesla i går (sentralt nummer til Oslo)...

Jeg sa at jeg ønsket å få bilen levert med vinterdekk februar I STEDEN FOR "sommerdekk" og ville eventuelt betale mellomlegget opp til de dyrere vinterdekkene... Fikk da beskjed om at dette IKKE var mulig, og at bilen UANSETT blir levert med sommerdekk og at vinterdekk MÅ kjøpes i TILLEGG til sommerdekkene... (Kjøper man vinterdekkene så skor de den sikkert om før levering ...)

Synes Nokian R2 til 23,500 + moms (30 laken) er en temmelig stor ekstrakostnad, men man kommer vel ikke utenom....?

Ingen bilprodusenter leverer vinterdekk i stedet for sommerdekk.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Meringdal

er 15k totalpris MED felger? Det er jo værtfall ingen ugunstig pris sånn sett... Dersom dette stemmer tror jeg at jeg skal prøve å få turbin-felgene på vinterhjulene, så eventuelt bytter jeg om sommer og vinter.

Sjøhyene

Sitat fra: taraquin på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 12:03
Det synes jeg er dårlig... Jeg kommer nok til å kjøpe mine vinterdekk fra tredjepart ihvertfall! 23500 for R2 er for mye. 15000 for pirelli er kurrant, men usikker på om de er bra nok.
hmm, er det egentlig så dyrt? Dekkene aleine kommer vel på 12000+ ikke sant? Også kommer felg i tillegg.
Syns heller 15000 for pirelli virker vanvittig billig.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Nuvolari

Sitat fra: Meringdal på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 12:13
er 15k totalpris MED felger? Det er jo værtfall ingen ugunstig pris sånn sett... Dersom dette stemmer tror jeg at jeg skal prøve å få turbin-felgene på vinterhjulene, så eventuelt bytter jeg om sommer og vinter.

15k er inkl standard felger og priellidekkene. Turbinfelgene koster ekstra, uvisst hvor mye foreløpig. Endel har likevel fått levert vinterdekkene på turbinfelgene uten merkostnad.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Meringdal

De er vel like dyre i US.. .når man velger dem som sommerhjul

Cowboystrekk

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 12:15
Sitat fra: taraquin på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 12:03
hmm, er det egentlig så dyrt? Dekkene aleine kommer vel på 12000+ ikke sant? Også kommer felg i tillegg.
Syns heller 15000 for pirelli virker vanvittig billig.
Neida, grei pris på pirellidekkene (egentlig 19k med moms), men flere norske dekkforhandlere greier å tilby R2 og sensorer med greie felger for under 19 inkl frakt. Pirellidekkene er billigere enn R2 (utgjør faktisk flere tusenlapper før moms) så Tesla har nok god avanse selv på pirellidekkene.

valvolainen

Det kan virke sprøtt og rigid - MEN.
Bilen skal rulles ut fra gulvet i palo alto. Der må den ha dekk.
Skal tesla kjøpe nokian R2 eller andre vinterdekk, (nordiske sådan), frakte de over til california fra finland, sette de på din bil, frakte bilen med dekk til norge, og - i de fleste tilfeller - frakte ved et sett med standarfelg og goodyear dekk i en container ved siden av?

Dette går jo ikke.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

teslaslaven

Du har åpenbart ikke kjøpt nybil før. Dette er standard hos alle leverandører uansett om du kjøper en Suzuki eller Porsche.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA