Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slimbox og TMS med singellader

Startet av CarolineBB, onsdag 30. oktober 2013, klokken 08:36

« forrige - neste »

CarolineBB

Hei,
Jeg kjøpte en Nissan Leaf i sommer av en forhandler. Bilen er importert fra USA og reg i sept 2012. Med bilen fikk jeg nye sommerdekk og nye vinterdekk. Sommerdekkene er orginale, mens vinterdekkene ikke er det. I helgen la jeg om til vinterdekk, sjekket lufttrykk og alt var i orden. Etter å ha kjørt en tur kom det opp to oransje lamper som blinket. Den ene var en trekant med utropstegn inni, den andre lignet på en hestesko med tagger under og utropstegn inni. Tolket det til slutt at det var et dekk. Jeg har ikke fått håndboken for bilen ennå, men søkte på nettet og lampene hadde noe med dekktrykket å gjøre. Så vi sjekket igjen dekktrykket, men det var fortsatt i orden. Har sett litt rundt på nettet og lest at det kan være lampene blinker fordi det ikke er dekktrykksensor i de uorginale dekkene. Høres dette riktig ut? I så fall, hva skal jeg gjøre? Kjøre rundt hver vinter med de lampene? Blir bilen eugodkjent med de lampene når jeg kommer så langt? Hvis det skjer noe annet som kan få de lampene til å lyse, så merker jeg jo ikke det, for dem lyser jo konstant uansett.
På forhånd takk for svar :)

emil

Har samme "problem". Kommer i første omgang bare til å la det lyse, har kjørt med den i en uke uten at det plager meg veldig nå. Hvis jeg klarer meg greit gjennom vinteren kommer jeg nok ikke til å gjøre noe med det før jeg skal kjøpe nye vinterdekk. Fortsatt 3 år igjen til eu-kontroll, og har jeg bilen fortsatt da kommer jeg uansett til å ta kontrollen på sommerdekk.

Det er forresten en egen tråd på Leaf-delen av forumet:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10047.0.html

CarolineBB

OK, da lar jeg det være.
Takk for svar og link! Det lettet veldig!

leaf-newbe

er det dektrykk sensor i 2013 uk produser leaf?
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Johnsen

Råder dere og gå til forhandleren der dere kjøpte bilen, jeg også skal gjøre det fordi det ikke skal vere slik! Det er bare og skifte ventilene med sensor, det har vi krav på.
Har trimmet kewet eljet 2 kjørelegnde over 75km
Nissan Leaf 2011
02 Hyundai santa fee
74 nova
60 Volvo krabat
+++++++++

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA