Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Slimbox og TMS med singellader

Startet av HABEL, tirsdag 29. oktober 2013, klokken 23:18

« forrige - neste »

Woods

Sitat fra: TesLars på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 00:07
Interessant var også at adaptiv cruise control, linje assisten og blindsone varsler kommer.

Dette var dagens nyhet fra Tesla! Er dette bekreftet i filmen? Har ikke mulighet å se den her.

slumberjack

En app jeg kunne ønsket meg til jeg en gang får meg Tesla er en man bare taster inn (evt at den følger med selv) ca antall bomstasjoner, bensin-penger o.l man har spart i løpet av dagen og så presenterer appen  grafer o.l over tid over hvor mye man har spart og sammenligner f.eks med aktuell pris på nytt batteri eller seff mot ICE bil.

Hva man vil ha med som utgifter og evt "mål" bør man kunne sette selv.

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

bb

I videoen sier han ingenting om høyere makshastighet. For å få høyere maksfart må turtallssperren endres. Eller så må reduksjonsgiret endres på bekostning av tregere akselerasjon. Men dette tviler jeg på at Tesla bytter gratis.

Min teori er at de kommer til å tune understell, styring, demping, etc slik at den fungerer og føles bedre i 130-160 km/t som er mer vanlig hastighet på autobahn. Det er i grunnen svært få biler som kjører over 200 km/t. Dette er mine erfaringer etter å ha hatt årlige roadtrips seks år på rad.

Å øke maksfart til 300 høres helt urealistisk ut. Dekkene og bremsene må i så fall oppgraderes for å kunne takle den ekstremt høye hastigheten. Hvis det faktisk blir en økning i maksfart så tror jeg den blir sperret på 250.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Andrewas

Sitat fra: RSandven på onsdag 23. oktober 2013, klokken 16:44

Sitat fra: Andrewas på onsdag 23. oktober 2013, klokken 15:16
Fikk med meg at han også annonserte Chrome browser istedenfor den ikke så gode nettleseren. Samt at de åpner for 3dje parts apper.

Hvor så/leste du det? Funnet en annen film enn den 10:24 lange på YouTube?
Har en link på telefonen.. kommer tilbake med URL snart!
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Griffel

Hastighet over 120 km/t korter rekkevidden betraktlig. Nærmer vi oss 150 km/t nærmer vi oss det som oppgis som kontinuerlig effekt på motoren. Så å øke toppfart er nok ikke førsteprioritet.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Andrewas

Sitat fra: Andrewas på onsdag 23. oktober 2013, klokken 20:23
Sitat fra: RSandven på onsdag 23. oktober 2013, klokken 16:44

Sitat fra: Andrewas på onsdag 23. oktober 2013, klokken 15:16
Fikk med meg at han også annonserte Chrome browser istedenfor den ikke så gode nettleseren. Samt at de åpner for 3dje parts apper.

Hvor så/leste du det? Funnet en annen film enn den 10:24 lange på YouTube?
Har en link på telefonen.. kommer tilbake med URL snart!
Her er linken: http://www.engadget.com/2013/10/22/tesla-model-s-to-get-app-support-and-chrome/?ncid=rss_truncated

Som det fremgår ble dette sagt under oppholdet i Munchen.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

VikingTMXS

Tyskerne vil ha høyere toppfart på bilen.
Det får de , men det går ut over kjøredistansen.

http://www.klikk.no/motor/bil/familiebiler/article871493.ece

Havebigfun

Idag skulle Tesla fortelle oss hvor de første 6 SC skulle plasseres på kontinentet. Jeg har ikke funnet konkret info- har dere?
Hvis mulig skal jeg til Sør Tyskland i april.

Veggen

Synes det var interessant det han sa om at supercharger nettverket skulle være åpent for andre bilfabrikanter som lagde biler som var i stand til å ta imot 135kW.

OddB

Sitat fra: Veggen på torsdag 24. oktober 2013, klokken 22:53
Synes det var interessant det han sa om at supercharger nettverket skulle være åpent for andre bilfabrikanter som lagde biler som var i stand til å ta imot 135kW.
..og hvem skulle det være... ?  Tror vi får ha nettverket i fred en god stund i såfall :D
Kanskje en gulrot får å få andre fabrikanter til også til å lage ordentlige elbiler ??
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Havebigfun

Sitat fra: OddB på fredag 25. oktober 2013, klokken 00:31
Sitat fra: Veggen på torsdag 24. oktober 2013, klokken 22:53
Synes det var interessant det han sa om at supercharger nettverket skulle være åpent for andre bilfabrikanter som lagde biler som var i stand til å ta imot 135kW.
..og hvem skulle det være... ?  Tror vi får ha nettverket i fred en god stund i såfall :D
Kanskje en gulrot får å få andre fabrikanter til også til å lage ordentlige elbiler ??
Det er vel helst for å vise hvilken teknologisk avstand Tesla har- de får lov- men de klarer ikke 8)

Veggen

Tja, skulle jeg tippe...
Mercedes eier en stor post i Tesla, sitter i styret, har teknisk samarbeid, både leverer og kjøper deler fra Tesla.
Den nye elektriske B-klasse er basert på Tesla drivverk og batteriteknologi, det er vel ikke utenkelig at dette vil utvides til andre modeller etterhvert.

Elons uttalte mål er jo å elektrifisere bilbransjen, nytter ikke å sitte i sin egen krok å tviholde på godbitene da.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA