Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Slimbox og TMS med singellader

Startet av HABEL, tirsdag 29. oktober 2013, klokken 23:18

« forrige - neste »

Lokführer

Tror ikke hverken bremser, styring eller fjæring trenger oppgradering for høyere fart. Slik jeg ser det ville en annen utveksling i girkassa/drevkassa(hoho) trengs.

Skulle gjerne hatt en 4 seter ass.
Håper at lane assist og adaptiv cruise blir retrofit.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Havebigfun

#16
Å kjøre over 200km/h på tysk Autobahn blir stort sett meningsløs. Biltettheten er så høy at det stort sett ikke er mulig annet enn kl 03-04.00  og det genererer mange farlige situasjoner. Det er enormt med lastebiler i hø fil, i ve fil er hastigheten som regel mellom 110 og 130. Det er regelmessig stygge uhell med dødsfall hvor biler i høy hastighet er årsaken.
Høyhastighetsstuntet til Elon er først og fremst for å slå ned påstandene av tysk bilmafia at TMS er ikke er sammenlignbar med deres toppmodeller som ihvertfall går 250. Det er det siste viktige argumentet som er igjen mot TMS  8).


OddB

#17
Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 08:48
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 08:22
Legger vi denne til grunn snakker vi om kanskje 7-10 mil? Det er uansett akselerasjon som er morsomt i Model S, ikke høy fart :)



Morsom den grafen der! Hvis jeg husker riktig så vil slike grafer ofte gjøre en dupp nedover mot slutten når du kommer opp i veldig høye hastigheter, pga turbulens.

btw, er det noen som noen gang har klart rekkevidde på 700km+? Skal jo ifølge grafen være teoretisk mulig :)
Rekorden er 681.5 km. Satt med 21" i regnvær..
http://mobile.nytimes.com/blogs/wheels/2012/12/12/father-and-son-drive-423-miles-on-one-charge-in-tesla-model-s/?_r=1

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Lokführer

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 08:52
Å kjøre over 200km/h på tysk Autobahn blir stort sett meningsløs. Biltettheten er så høy at det stort sett ikke er mulig annet enn kl 03-04.00  og det genererer mange farlige situasjoner. Det er enormt med lastebiler i hø fil, i ve fil er hastigheten som regel mellom 110 og 130. Det er regelmessig stygge uhell med dødsfall hvor biler i høy hastighet er årsaken.
Høyhastighetsstuntet til Elon er først og fremst for å slå ned påstandene av tysk bilmafia at TMS er ikke er sammenlignbar med deres toppmodeller som ihvertfall går 250. Det er det siste viktige argumentet som er igjen mot TMS  8).
200 km/t er så absolutt fort nok, men jeg tror det er mange som er spesielt lystne på å prøve å kjøre styggfort én gang, bare for å prøvd det. Jeg hadde rask bil for noen år siden og da tok jeg turen til autobahn for å prøve dette. Midt på natta, uten trafikk. Etter det har ikke min interresse for høy fart vært til stede lenger og TMSen min kunne like gjerne vært sperra på lavere hastighet. Har også vært vitne til flere resultat av vanvittige kollisjoner på autobahn og det har hvertfall skremt meg til å ikke bli en del av den statistikken.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Wenche

Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Lille Lance

X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

satheesh.net


roaaad

Skulle gjerne hatt "executive" forsete jeg... Teslan ligger klart tilbake for BMW der (sier jeg etter å ha hentet egen bil i dag)

VigdisA

Ja, vi var et passelig "Prøveklut"-marked vil jeg tro - vi har penger, og har gode ordninger for elbiler.
Tyskerne har også penger, men der er de mer vant med Mercedes, BMW osv, så det vil være et viktig og prestisjefylt marked for Tesla å vinne innpass i.
Ellers vil nok tettheten av model S i Norge fortsette å øke helt av seg selv en stund til - frem til de som først oppdaget Tesla i August-september i år får bilene sine. Deretter roer det seg kanskje til model x kommer?
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

AllanW

Dette blir så bra :D Expand!
Bilturer nedover europa gratis blir digg.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

BMW-ELLER-TESLA

200++ km/t på tyske autobahn er dagligdags. Joda det er mye trafikk og det fungerer ikke over alt - alltid. Men jeg kjører mye i Tyskland med leiebil i jobb og ser hvordan det fungerer i praksis. De som ønsker 8), klarer fint å kjøre deler av strekningen i 180 - 250 avhengig av hva de ønsker - helt vanlig, dagligdags og udramatisk om man har en ok bil.
For å selge en performance bil i Tyskland med tysk avgifts regime og i konkuranse med "hjemmelagede" premium biler alla BMW, Porsche etc, de håndtere høye hastigheter elegant, ellers er de ute av det Tyske markedet fortere en de kom inn - tror nå jeg. Tror nok det er en del av bakteppet for Elon's utspill.
MEN jeg håper de får det til, jeg vil gjerne ha upgrades både på performance og features :-)
Sort P85D.

cyber

Sitat fra: BMW-ELLER-TESLA på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 16:27
200++ km/t på tyske autobahn er dagligdags. Joda det er mye trafikk og det fungerer ikke over alt - alltid. Men jeg kjører mye i Tyskland med leiebil i jobb og ser hvordan det fungerer i praksis. De som ønsker 8), klarer fint å kjøre deler av strekningen i 180 - 250 avhengig av hva de ønsker - helt vanlig, dagligdags og udramatisk om man har en ok bil.
For å selge en performance bil i Tyskland med tysk avgifts regime og i konkuranse med "hjemmelagede" premium biler alla BMW, Porsche etc, de håndtere høye hastigheter elegant, ellers er de ute av det Tyske markedet fortere en de kom inn - tror nå jeg. Tror nok det er en del av bakteppet for Elon's utspill.
MEN jeg håper de får det til, jeg vil gjerne ha upgrades både på performance og features :-)

+1

Det er registrert 56 stk Tesla Model S i Tyskland hittil.

Andrewas

Fikk med meg at han også annonserte Chrome browser istedenfor den ikke så gode nettleseren. Samt at de åpner for 3dje parts apper.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

RSandven


Sitat fra: Andrewas på onsdag 23. oktober 2013, klokken 15:16
Fikk med meg at han også annonserte Chrome browser istedenfor den ikke så gode nettleseren. Samt at de åpner for 3dje parts apper.

Hvor så/leste du det? Funnet en annen film enn den 10:24 lange på YouTube?
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Birger

Sitat fra: RSandven på onsdag 23. oktober 2013, klokken 16:44

Sitat fra: Andrewas på onsdag 23. oktober 2013, klokken 15:16
Fikk med meg at han også annonserte Chrome browser istedenfor den ikke så gode nettleseren. Samt at de åpner for 3dje parts apper.

Hvor så/leste du det? Funnet en annen film enn den 10:24 lange på YouTube?

Jeg fant denne:
http://www.stuff.tv/android/android-goes-electric-telsa-set-allow-dashboard-apps/news

Det ser ut til å være ganske langt frem i tid.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA