Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå starter kaoset med vinter dekk og felg

Startet av EVlithium.net, mandag 28. oktober 2013, klokken 22:51

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: morten på lørdag 21. februar 2015, klokken 20:25
Her er kansje fremtiden:
http://www.ev-power.eu/LTO-Cells/

20000 sykluser, 100x lade og utlade rate, mere kapasitet per vekt.  Men, sikkert dyrt.

Mer effekt pr. vekt, ikke kapasitet. Fra bloggen (http://gwl-power.tumblr.com/tagged/LTO) på samme side:
" At 65Wh/kg, the specific energy is low."

Alt for lav energitetthet for elbiler med lang rekkevidde altså. Tesla bruker celler som ligger rundt 250Wh/kg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lefsegokk

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 21. februar 2015, klokken 20:33
Sitat fra: morten på lørdag 21. februar 2015, klokken 20:25
Her er kansje fremtiden:
http://www.ev-power.eu/LTO-Cells/

20000 sykluser, 100x lade og utlade rate, mere kapasitet per vekt.  Men, sikkert dyrt.

Mer effekt pr. vekt, ikke kapasitet. Fra bloggen (http://gwl-power.tumblr.com/tagged/LTO) på samme side:
" At 65Wh/kg, the specific energy is low."

Alt for lav energitetthet for elbiler med lang rekkevidde altså. Tesla bruker celler som ligger rundt 250Wh/kg.
Det er akkurat dette jeg snakker om. Aller helst skulle jeg jo sett at vi hadde atomdrevne biler, da man kunne kjørt hele bilens levetid med en brenselscelle på størrelse med et AA-batteri.

Teknologien, eller kjemien som det blir påpekt her, burde gitt meg en lettere bil som kan kjøre lengre enn faktum er i dag. Men på linje med Tesla vil jeg ikke ha en bil som kjører litt lengre bare fordi den veier to tonn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA