Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Alle vinduer åpne

Startet av kjonix, mandag 28. oktober 2013, klokken 17:20

« forrige - neste »

kjonix

Hadde telefonkontakt med bilen bak i 50-sone og fikk bekreftet at bremselyset gikk på hver gang jeg slapp gassen. Vel og bra, men gjelder det samme i 120 på E6...

Isåfall fremstår vi alle som om vi nettopp har fått lappen..:-)

Men for all del, - elsker re-gen...skal ikke bli mye bremseslitasje her!

Lokführer

Men husk å bruk bremsene med jevne mellomrom, hvis ikke setter stemplene seg fast.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

TS

Sitat fra: kjonix på søndag 20. oktober 2013, klokken 19:49
Hadde telefonkontakt med bilen bak i 50-sone og fikk bekreftet at bremselyset gikk på hver gang jeg slapp gassen. Vel og bra, men gjelder det samme i 120 på E6...

Isåfall fremstår vi alle som om vi nettopp har fått lappen..:-)

Men for all del, - elsker re-gen...skal ikke bli mye bremseslitasje her!

Flott innlegg.

Det var det jeg beskymret meg for.  Bremselyset kommer til å gå som et diskolys på danskebåten ved litt aktiv kjøring i trafikken  ..

Det burde slå inn ved en viss grense for bremsekraft på regen, ikke hver gang man slipper pedalen for å justere ned farten litt. 

Det kan virke mot sin hensikt om bilen roper "ulv ulv" ...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

shb

Mener grensen går ved 30kW. Så velger en low på regen kommer ikke bremselysene på i det heletatt. Prøvde meg frem en mørk morgen. Da ser en bremselysene tydelig i speilene. Ser ut som bremseskivene er mer beskyttet mot rust enn de på Touranen. De var jo rustne etter 2 regn dråper. S sine er like fine etter 5000 km.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Øyvind.h

Sitat fra: kjonix på søndag 20. oktober 2013, klokken 19:49
Hadde telefonkontakt med bilen bak i 50-sone og fikk bekreftet at bremselyset gikk på hver gang jeg slapp gassen. Vel og bra, men gjelder det samme i 120 på E6...

Isåfall fremstår vi alle som om vi nettopp har fått lappen..:-)

Men for all del, - elsker re-gen...skal ikke bli mye bremseslitasje her!

Du har ikke vurdert å bare trykke på batteri-ikonet på den store skjermen? Bildet av bilen da vil vise bremselys som lyser når de går på.... Så slipper du å sitte i telefonen med folk :)

Tennes ved rundt 35-40kW regen i 120km/t. Lavere i lavere hastigheter....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TS

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 20. oktober 2013, klokken 20:24
Sitat fra: kjonix på søndag 20. oktober 2013, klokken 19:49
Hadde telefonkontakt med bilen bak i 50-sone og fikk bekreftet at bremselyset gikk på hver gang jeg slapp gassen. Vel og bra, men gjelder det samme i 120 på E6...

Isåfall fremstår vi alle som om vi nettopp har fått lappen..:-)

Men for all del, - elsker re-gen...skal ikke bli mye bremseslitasje her!

Du har ikke vurdert å bare trykke på batteri-ikonet på den store skjermen? Bildet av bilen da vil vise bremselys som lyser når de går på.... Så slipper du å sitte i telefonen med folk :)

Tennes ved rundt 35-40kW regen i 120km/t. Lavere i lavere hastigheter....

Da er det kanskje ganske gjennomtenkt allikevel  ;)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Øyvind.h

Sitat fra: TS på søndag 20. oktober 2013, klokken 20:27
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 20. oktober 2013, klokken 20:24
Sitat fra: kjonix på søndag 20. oktober 2013, klokken 19:49
Hadde telefonkontakt med bilen bak i 50-sone og fikk bekreftet at bremselyset gikk på hver gang jeg slapp gassen. Vel og bra, men gjelder det samme i 120 på E6...

Isåfall fremstår vi alle som om vi nettopp har fått lappen..:-)

Men for all del, - elsker re-gen...skal ikke bli mye bremseslitasje her!

Du har ikke vurdert å bare trykke på batteri-ikonet på den store skjermen? Bildet av bilen da vil vise bremselys som lyser når de går på.... Så slipper du å sitte i telefonen med folk :)

Tennes ved rundt 35-40kW regen i 120km/t. Lavere i lavere hastigheter....

Da er det kanskje ganske gjennomtenkt allikevel  ;)
Ja bremselysene tennes ved vesentlig bremseeffekt. Eneste som er synd er at folk kan tro jeg faktisk trykker på bremsepedalen  :D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Epleskreller

Man ser det lett i mørket om man har på ryggekameraet.. Da lyser det opp når man slipper mye på gassen.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Milzit

Det er et akselerometer som brukes for å avgjøre når lysene tennes, jeg synes det virket tunet ganske bra. Som det ble nevnt her ser man når lysene tennes ved å trykke på Tesla-logoen.

Jejl

Det er faktisk ikke lovlig å bremse en bil ved å gire ned, uten å trykke lett på bremsepedalen i tillegg, for at bremselysene kommer på. (De bak skal varsles).

Jeg synes derfor at 35-40kw i 120 høres litt for mye ut.

jkirkebo

Sitat fra: Jejl på søndag 20. oktober 2013, klokken 23:02
Det er faktisk ikke lovlig å bremse en bil ved å gire ned, uten å trykke lett på bremsepedalen i tillegg, for at bremselysene kommer på. (De bak skal varsles).

Jeg synes derfor at 35-40kw i 120 høres litt for mye ut.

35-40kW i 120 gir ikke store bremseeffekten. 35-40kW i 50 derimot, det lugger ganske bra.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Jejl

Sitat fra: jkirkebo på søndag 20. oktober 2013, klokken 23:04
Sitat fra: Jejl på søndag 20. oktober 2013, klokken 23:02
Det er faktisk ikke lovlig å bremse en bil ved å gire ned, uten å trykke lett på bremsepedalen i tillegg, for at bremselysene kommer på. (De bak skal varsles).

Jeg synes derfor at 35-40kw i 120 høres litt for mye ut.

35-40kW i 120 gir ikke store bremseeffekten. 35-40kW i 50 derimot, det lugger ganske bra.
Vil tippe at det tilsvarer å gire ned fra 6. til 5. og slippe gassen i en fossilbil i denne farten.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA