Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Michelin X-Ice Xi3 levert på dør for under 10.000 kroner

Startet av PetterX, mandag 28. oktober 2013, klokken 12:56

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Neemaz på søndag 20. oktober 2013, klokken 21:02

Om noen av dere etter gjentatte advarsler om snø imorgen, fortsatt drar på jobb imorgen med sommerdekk/helårsdekk... Da håper jeg dere først og fremst ikke skader noen andre, deretter håper jeg at dere blir forvist fra Norge med umiddelbar virkning.  >:(    :o   ???
Mane som skulle vært deportert i dag gitt om du hadde fått viljen din  ;D

http://www.osloby.no/nyheter/Slapp-av-Det-er-ikke-vinter-enna-7346001.html#.UmUOhPkRDAQ
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cirion

Var ikke et snøfnugg å se når jeg dro på jobb, så jeg kjørte like så godt på sommerdekk i dag også.
Alternativet er relativt utenkelig. Fatterns Suzuki Gran Vitara står utenfor, vinterskodd, 4WD osv. osv... Men fyttirakkern for et bråk av en skranglekasse... Ingen dum bil for et par måneder siden, men jeg er totalt ødelagt av å kjøre Tesla!
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Trøndertesla

Jeg fikk testet de medfølgende 19" Goodyear sommer (helårsdekkene) på isete føre i helga - og det fungerer ikke. La om til 19" piggfrie Nokian vinterdekk og da sitter det litt bedre :-) Men, det merkes betydelig at vinterdekkene har kommet på - bilen er naturlig nok mye mer "slengete" nå. Økte dekktrykket fra 40 til 44 og da ble det litt mer stabilt.
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

PetterX

janmb

P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Lille Lance

Jeg trodde helårsdekkene hadde utgått og at vi fikk med sommerdekk isteden ... og så kan vi legge til vinterdekk som tillegg.
Ellr har jeg misforstått?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

janmb

Aner ikke hva som er standard, men kan garantere at bilen min ikke leveres med helårsdekk hvertfall.

Kjøper ikke en bra bil med 21-tommere og supert hjuloppheng for å ødelegge alt med noen steinharde dekk som ikke egner seg til noe som helst.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

sn0le

19" er standard, og da er det med Goodyear Eagle RSA2 helårsdekk.
Det er dekk som funker fint i sydligere deler av Europa, og i USA (California er vel ikke plaget med snø og is?  ;D )
Har man bestilt 21" dekk så er det med Michelin Sommerdekk.

Selv vurderer jeg å kjøpe med 19" dekk hvis jeg ender opp med å kjøpe en Tesla.
Levering blir jo uansett april/mai neste år. Da kan jeg kjøre neste sommer på disse.
Når høsten kommer så er planen å legge om til piggfrie vinterdekk på 19" felgene, og kjøpe 20-21" felger med sommerdekk når neste sommer kommer.

Å punge ut 50.000,- eks MVA for 21" Teslafelger m/Michelin sommerdekk, og 19" Teslafelger med Nokian R2 piggfrie dekk er litt for drøyt for meg.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

toS

Man kan bli litt oppgitt over dekkdiskusjonene her inne. Dekkene som leveres med bilen er sommerdekk og funker bra på tørre norske veier i sommerhalvåret. Ikke noe å hisse seg opp over. Vil man ha noe annet så kjøper man det selv og bytter, men det er altså ikke nødvendig. Glem at det står helårsdekk på dem, dette er betegnelser beregnet på folk som bor i California og solbeltet i USA.
I Norge kjøper man SELVFØLGELIG vinterdekk i tillegg. Valget her står mellom pigg eller piggfritt. Kan vi ikke heller holde diskusjonen på et noenlunde fornuftig nivå?

Epleskreller

Sitat fra: toS på mandag 04. november 2013, klokken 15:42
Man kan bli litt oppgitt over dekkdiskusjonene her inne. Dekkene som leveres med bilen er sommerdekk og funker bra på tørre norske veier i sommerhalvåret. Ikke noe å hisse seg opp over. Vil man ha noe annet så kjøper man det selv og bytter, men det er altså ikke nødvendig. Glem at det står helårsdekk på dem, dette er betegnelser beregnet på folk som bor i California og solbeltet i USA.
I Norge kjøper man SELVFØLGELIG vinterdekk i tillegg. Valget her står mellom pigg eller piggfritt. Kan vi ikke heller holde diskusjonen på et noenlunde fornuftig nivå?

Enig med deg, men Tesla mener de kan brukes her om vinteren, hvertfall min DES
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

PetterX

Ingen som kan opplyse om hva det koster å få skiftet dekk? Eller gjør alle det selv?

Jærbuen

Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

BMW850

Sitat fra: PetterX på mandag 04. november 2013, klokken 19:33
Ingen som kan opplyse om hva det koster å få skiftet dekk? Eller gjør alle det selv?

Nei, ikke alle gjør det selv. Det finnes mange steder som driver med dekk. Bare ta en telefon og spør vel?!  ::)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

sn0le

@PetterX:
Jeg gjør det selv, og har alltid gjort det.
Men du får gjort det for alt fra et par hundrelapper og oppover.
Tommelfingerregelen er at han duden på hjørnet er billigere enn de store dekksjappene.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

janmb

Sitat fra: PetterX på mandag 04. november 2013, klokken 19:33

En typisk pris for ren omlegging er 250-350 kr

Selv betaler jeg ca 700 kr per omlegging, inkludert dekkhotell og vask. Ufattelig deilig å ikke bruke plass hjemme til det hjulsettet man ikke bruker.

@ sn0le: God plan, dersom du ikke skal ha en p+. For oss som skal ha p+ er 21" obligatorisk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA