Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Høyoppløslige musikkfiler i Tesla S

Startet av Ron, søndag 27. oktober 2013, klokken 23:01

« forrige - neste »

Ron

Som fosilbil hadde jeg Volvo XC60 med parkeringsautomatikk. Ved parkering i bakker / hellinger så var det bare å gi gass så utløste parkeringsbremsen/håndbrekket seg automatisk. Har en Leaf .. samme løsning der. PÅ TMS så siger bilen ved "drive" setting så jeg må bruke brems kombinert med gass. Om noen dager så kommer snøflakene og utfordringene vi øke merkbart da med 600nm fra start. Har noen erfaringer så langt og gode forslag.
Nissan Leaf som jeg beholder
Lykkelige eier av TMS fra 17.september..

eledille

Hold bremsen med venstrefoten og slipp denne 0,05 sek før du gasser med høyre. Helt uproblematisk.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Ron

Fint.. 0,05 sek. da det ikke er en egen parkeringsbrems/håndbrekk noe alle mine biler har hatt med automatgir også min Leaf . Det var bare å trykke på gassen så utløste parkeringsbremsen seg.. her må du da gjøre dette i en operasjon. På is /snø så blir det da en annen greie :-)   
Nissan Leaf som jeg beholder
Lykkelige eier av TMS fra 17.september..

Cobos

Såvidt jeg har prøvd er det teknisk ikke noe problem å bruke begge pedalene samtidig det lar deg rolig finne gripepunktet og starte bilen. Bilen sier fra og er ikke helt fornøyd av at du bruker begge pedalene samtidig, men det funker fint :)

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

eledille

Egentlig burde Tesla fikse det slik at bilen holder seg stasjonær vha motoren automatisk. Men det er ikke noen stor sak, det går helt fint nå også.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

jorkus

Jeg har ikke fått min S85 enda, og har ikke kjent på dette i praksis, men har lest i flere forum at det er mange som etterlyser "Hillhold" funksjon. Dette er sikkert noe som kan legges inn i FW, så det kan vel hende at Tesla vil legge det inn etter hvert, slik som de gjorde med creep funksjonen. Det har jo også vært snakk om en traction Control som skulle være spesiellt tilpasset snø og is..
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

frekri

Jeg testet dette når jeg prøvekjørte etter å ha lest at flere ønsket hillhold. Jeg testet på tørr vei, men jeg opplevde ikke behov for hillhold. Siden man slipper å styre med clutch og gir, så synes jeg det var veldig enkelt å få til en myk start i oppoverbakke uten å rulle bakover.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

petersv

Sitat fra: frekri på søndag 20. oktober 2013, klokken 00:23
Jeg testet dette når jeg prøvekjørte etter å ha lest at flere ønsket hillhold. Jeg testet på tørr vei, men jeg opplevde ikke behov for hillhold. Siden man slipper å styre med clutch og gir, så synes jeg det var veldig enkelt å få til en myk start i oppoverbakke uten å rulle bakover.

Prøv samme manøver, men rygg neste gang. Ikke noe stress, men bilen skulle hatt hill hold.

Pitter fra Madla

Den burde definitivt hatt hill hold. Øverst på ønskelista mi for neste SW-update
P223/RN017580/VIN15137/EL22956
Lykkelig eier siden 28. august 2013

Jærbuen

Hva skjer om man gir gass mens man holder bremsen inne? Protesterer bilen da?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

petersv

Sitat fra: Jærbuen på søndag 20. oktober 2013, klokken 13:52
Hva skjer om man gir gass mens man holder bremsen inne? Protesterer bilen da?

Neida, den bare gir deg beskjed om at du trykker på begge to samtidig. Samme lyd som f.eks hvis en baksetepassasjer ikke har på bilbeltet spilles også.

kimnaess

Når jeg slipper gassen i en mindre bakker så stopper min bil helt perfekt, står i ro. Så jeg fikk "hill hold" etter 5.6 oppdateringen

Jeg har ikke prøvd bratte bakker ennå, er det det dere sikter til?
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

jorkus

Ja, bratte bakker er problemet, i slak bakke vil vel creep holde bilen rolig..
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Anew

Det viktigste poenget med denne funksjonen er lukeparkering i bratte bakker. I byen teller ofte hver millimeter når man lukeparker og livet blir utrolig mye lettere når bremsene automatisk holder bilen på plass, inntil du har nok kraft til å bevege bilen i den retningen du har tenkt.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Lokführer

Softwarefix kunne f.eks vært å holde inne P (parkbrems) og at det i kombinasjon med pedalen gir en holdebrems.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA