Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kinesiske silikon batterier

Startet av ravn, fredag 18. juli 2008, klokken 16:54

« forrige - neste »

ravn

Jørn var i møte med kommunen og parkeringsselskapet i dag!

Vi får 6 ladeplasser nå "umiddelbart".

2 stk. Ved bystranda
2 stk. I parkhus i Gyldenløvesgate
2 stk. ubestemt (bestemmes neste uke).



For å forhindre missbruk (at enkelte biler står hele tiden og bruker det som sin private parkeringsplass), vil det bli satt på en form for tidsbegrensning (får kun lade i 2 timer feks).

Mer info kommer når vi har den
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

PLUTO

Det er jo fantastiske nyheter! En stor takk til Jørn for den jobben
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

ravn

For å utvide litt angående tidsbegrensning.

Det blir mest sannsynlig slik at det er reservert "LADEPLASS" med makstid feks 3 timer.
Står du mer enn 3 timer kan du bli bøtlagt.
Så du er selv ansvarlig for å flytte bilen innen tidsfristen, men holder at du flytter bilen til nærmeste ledige gratis parkerinsplass, slik at neste kommer til.

Jeg tror dette blir en løsning som er positiv for alle.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Ken

#3
Veldig bra. Jeg var innstilt for noe motstand pga. stor press for P-plasser i byen. Jørn må ha krefter utenom det vanlige! Heldigvis var problemet identifisert før vi kom på banen.
God at de ladeplasser er spredt ut, den på Gyldenløvesgt. er andre siden av veien av den nye monopolet mot Vestre Strandgt. Har noen et foreslag om hvilken bydel de to andre bør plasseres?

Kan noen med GPS sende koordinater til Ilmar for registrering?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

PLUTO

fra fantastisk til tja.

Jeg snakket med parkeringsselskapet idag og de sa da at det kun var umuddelbare planer om 2 plasser ved børsparken. De to ved svømmehallen var noe de skulle tenke litt på. Når den i parkeringshuset i skippergata fjernes og den i slottet er lagt bak bom, betyr det jo bare at kommunen vedlikeholder de to plasser de allerede har. TO ladeplasser til en by som kaller seg storby: Fy sier jeg til det.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

sport´s th!nk

Nå er ladeplassene i børsparken klare. Nede i kjelleren "rett frem" med max 2t lading.
Men hvem tror dere har den ene "hele tiden"?
Joda Kobb bilen. >:( 
Lite tips: det er veldig trangt til to biler, så vi må parekere så lanket inntil veggene vi kan.
Så begge sjåfører kommer ut/inn.
Kjetil
Kristiansand. Think 2000, Aktiv medlem i Agder elbilforening.

Ken

Er det to strømuttak på veggen eller en dobbel kontakt?

En dobbel kontakt tåler ikke to Think biler satt på 10A lading.
Trekker egentlig 19A til sammen men den doble kontakten ved Skippergate
P-hus greide det faktisk hvis ikke KOBB bilen var satt til 16 A lading!

Vi bør sende et brev til KOBB og minne dem at de vil bli anmeldt til
Kristiansand Parkering Selskap hvis de overskrider to timers lading.
Det er ikke riktig at P-huset er den primær ladeplassen til en firmabil.

Der var egentlig mulig å montere en timer i sikringsskapet til å begrense
ladetid og da kunne vi få vite om en bil hadde fått sin to timer. Dette vil også
skremme vekk freeloader typer som KOBB.

Anbefaler at de som bruker denne ladeplassen ha med seg en skjøtledning
som gir mulighet for noen kreative løsninger. Koble fra de som har fått sitt med god samvittighet.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

ilmarw

Har lagt det inn på oversikten, hvordan ser oversikten for K'sand ut nå, er det greit?

ilmar
Polestar i bestilling

Ken

Opp og ned Ilmar. Tapte to og fikk to nye ladeplasser.

Oversikt kan du finne på www.elbilagder.org under ladeplasser.

Trenger du GPS koordinater for disse?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

sport´s th!nk

Det er 2 strømuttak på veggen. en til vær. 
Jeg bruker plassen hver 2-3 dag.
tror det vil være det beste om å gå rett på Kobb, da å "mase" på P-selskapet
"kan" virke neggativt for oss, da vi "maser" kanskje litt mye på de!?
Kjetil
Kristiansand. Think 2000, Aktiv medlem i Agder elbilforening.

ilmarw

OK, takk.

Det er Lars som ordner koordinater til et evt. kart.

ilmar
Polestar i bestilling

Ken

Ja, de to ladeplasser er veldig trange og man har det vanskelig å manuvere ut igjen. Forferdlig P-hus egentlig. Kobb/ Garanti eiendomsmegler bil har ikke vært parkert der idet siste. Kanskje parkeringsvekterne gjør jobben sin for øyeblikket :)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Ken

Som avtalt mellom Agder Elbilforening, ATP (Areal- og Transport Prosjektet) og Kristiansand Parkeringsselskapet, har de ladepunkter kommet rett på tida.
En blank metal stolpe med plass til to stikk med jordfilbrytere. Sjekk at bryterne er slått på før dere forlate bilene deres. Tilgangsdøra er ikke låst foreløpig men hvis det blir mye tull og bobiler kan vi vurdere å bruke lås og nøkkel felles til alle Nostarts ladebokser. Vi som er medlemmer har fått allerede men de kan sikkert kopieres til dere som ikke ønsker seg Norstart medlemskap.

Takk til Jørn i klubben, Bjørne fra ATP og Ole Jacob i P-selskapet.
Fædrelandsvennen skulle skrive en artikkel om dette og bildene tatt av Bjørne vil postes på den kommunal hjemmesiden også og håpentligvis her senere.

Gjerne bruk de ladeplassene vi har hvis dere skal en tur til byen om dagen. Flyttig bruk vil gi en heldig signal gjennom P-selskapet og vil lette vår krav om flere i framtiden.
Hilsen Ken, Styreleder.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA