Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvilken trilling som første elbil?

Startet av Stiania79, søndag 27. oktober 2013, klokken 20:09

« forrige - neste »

Epleskreller

Sitat fra: Newbee på onsdag 19. mars 2014, klokken 08:21
Sitat fra: olaover1 på tirsdag 18. mars 2014, klokken 21:20
Men 85 og P85 har jo samme batteripakke men ulik effekt? Hva er da forskjellen?


P85 har kraftigere motor enn standard S85. S60 og S85 har samme motor.

Nei nei nei, samme motor, sterkere inverter på Performance.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Stiania79

Vært interessant å vite hva å bytte denne inverter'n koster...

blir litt som å chip tune en fossil turbo motor... selvom behovet i S60 og S85 ikke er like prekært :-)
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

OW

Jeg tror bytte av denne delen ikke er lett i praksis, uten å bytte hele enheten med drivverk og motor. Hele greia virker å være en ganske sammenskrudd komponent.

Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

cairnz

Sitat fra: OW på onsdag 19. mars 2014, klokken 11:16
Jeg tror bytte av denne delen ikke er lett i praksis, uten å bytte hele enheten med drivverk og motor. Hele greia virker å være en ganske sammenskrudd komponent.



Hele greia er veldig raskt byttet ut - man bytter motor, girkasse og inverter på et kvarters tid. Alt som trengs er visstnok å fjerne hjul, løsne dempere og skru ut, bytte, reversere prosessen og ferdig.

Noe av det verste å bytte på Model S er visstnok 17"-skjerm samt ladere. (har jeg hørt) :)
Elbilist

bosse

Den LED-remsen med bremselys på bakdøra er visst ikke så lett å skifte den heller, ifølge en annen tråd her.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

jazzwheel

P85 har 1200A inverter, mens S85 og S60 har 900A inverter.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA