Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvilken trilling som første elbil?

Startet av Stiania79, søndag 27. oktober 2013, klokken 20:09

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: steinidar på lørdag 01. mars 2014, klokken 12:57
Må nok desverre innse at jeg må gå for standar 85 og lurer på om det er noe særlig forskjell.

Den største forskjellen er etter min mening at pluss-pakken ikke går an å bestille til S85. Før fikk man heller ikke karbonfiber, mørke felger eller sportsseter, men det ble det åpnet for etter forrige prisheving.

Forskjellen i akselerasjon er vel stort sett bare merkbar mellom 0 og 60km/t. Forbikjøringsaks. f.eks 80-120 er praktisk talt identisk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

frekri

Jeg har akkurat fått S85, synes dette er mer enn nok. Den går som en kule etter min mening.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Stiania79

S85 vil nok holde for "de fleste" og står det på økonomi så fortvil ei og bare å glede seg. Min S85 står nå i Drammen og venter på overtakelse på mandag.

Har prøvd S60, P85 og P85+ - synes selv S60 'gikk som ei kule'...

Skal du bruke det fulle potensialet i Performance mtp aks så legg på ett dekkbytte i året på toppen av prisen...
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Teslanewbie

Performancepakken var gunstig til det gamle priset , da inkluderte pakken skinninteriør, sportsete ,luftfjæring, karboninteriør.. Dette var noe jeg hadde bestilt uansett , da var det lite i forskjell man betalte for å få den ekstra effektøkningen.. med dagens priser hadde jeg kjøpt en S85.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Lokführer

Har p85 og har prøvd s85. P85 er klart raskere i bånn, men såpass rask at det blir litt tullete. Skulle jeg bestilt i dag, så hadde jeg gått for s85.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Sofie S

S85 är det förnuftigaste köpet, billigare försäkring samt mindre däckslitage osv
Största skillnaden blir nog i framtiden om man byter till ett större batteri, då kan P85 lämna 476hk efter vad jag förstått.
Köp S85 med standardfjädringen och utan panoramataket då har du i mina ögon en problemfri bil i många år.

ElViz55

Helt enig, akkurat hva jeg har gjort :)


Morsomme x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2

JWinterburn

Merket lite forsjell når je hadde p85 loaner jeg... Mulig litt forsjell med fullastet bil .. Folk å fe..
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

OleT

På sommerdekk og tørr vei er aksen til en S85 helt rå. Med en P85 er den brutal. På våt vei eller vinterdekk lyser TC hele tiden uansett, så forskjellen blir mye mindre.

Mesteparten av året er forskjellen en bokstav på hekken og en flis av kullfiber like over.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

AndersinOslo

Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Lanber

hehe, digget det siste innlegget.

Vi har alle forskjellige preferanser, jeg har en S og en P+, kjører S``en sjøl. Nuff said

Lacaixxa

Det blir jo litt subjektivt. Jeg er vant til raske fossilbiler og kunne gjerne tenkt meg raskere bil enn performance. Spesielt fra 60- 120. Nå gleder jeg meg bare til å få på sommerdekkene. For som tidligere påpekt er det mye hjulspinn og liten forskjell med vinterdekk. Jeg er likevel glad jeg bestilte bil til gammel pris, for P er nok vanskeliger å forsvare nå.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Teslanewbie

Sitat fra: Lacaixxa på søndag 02. mars 2014, klokken 09:58
Det blir jo litt subjektivt. Jeg er vant til raske fossilbiler og kunne gjerne tenkt meg raskere bil enn performance. Spesielt fra 60- 120. Nå gleder jeg meg bare til å få på sommerdekkene. For som tidligere påpekt er det mye hjulspinn og liten forskjell med vinterdekk. Jeg er likevel glad jeg bestilte bil til gammel pris, for P er nok vanskeliger å forsvare nå.

Nettopp , med ny pris er P85 vanskelig å forsvare , S85 og S60 gir nok mer bil for pengene .

Men den gamle P pakken ga en fordel på ca 40000 kr med inkludert lær, spolier, luftfjæring . Da var de de ekstra 40000 lite å betale for effektøkningen synes jeg .

Idag hadde jeg aldri betalt ca 100000kr for 1 s raskere akselerasjon ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Lacaixxa

Mer enn nok er nok subjektiv, og forskjellen er 1.2 s. eller ca 25%, noe som tilsvarer forskjellen mellom BMW 335 og m3. Så for mange som kjøper Tesla som substitutt for motorsterke fossiler et nok ca 80k mer enn spiselig.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Teslanewbie

Sitat fra: Lacaixxa på søndag 02. mars 2014, klokken 10:23
Mer enn nok er nok subjektiv, og forskjellen er 1.2 s. eller ca 25%, noe som tilsvarer forskjellen mellom BMW 335 og m3. Så for mange som kjøper Tesla som substitutt for motorsterke fossiler et nok ca 80k mer enn spiselig.

Jeg synes det er vanskelig å relatere til fossilbiler da den effekten ikke kan brukes over  tid slik som ved fossilbiler ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA