Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av fredag, tirsdag 07. januar 2014, klokken 20:07

« forrige - neste »

fredag

Mine nederlandske kontakter tipset meg nettopp om et nytt elbil-rally:

18. mai: München - Bern (434km)
19. mai: Bern - Luxemburg (490km)
20. mai: Luxemburg - Paris (408km)
21. mai: Paris - Brüssel - Amsterdam (518km)
22. mai: Amsterdam - Bremen - Hamburg (476km)
23. mai: Hamburg - Berlin (289km)
24. mai: Berlin - Praha - Brno (565km)
25. mai: Brno - Bratislava - Budapest - Wien (578km)
26. mai: Wien - München (438km)

9 hovedsteder. 9 dager.

Ingen kjøring på nasjonaldagen vår, som jo er ekstra rund i år.

Websider på engelsk: http://www.etoureurope.eu/

Ikke så mange påmeldte enda... :-(

Hadde vært kult hvis Tesla kunne stille opp med en mobil batteriskiftestasjon midtveis på hver etappe. :-)

Ellers går ikke ruten forbi så mange av de eksisterende superladestasjonene (Aichstetten, Oosterhout, kanskje Zevenaar). Men forhåpentligvis er Chademo-adapteret ferdig til da. Det vil vel gi ca 200-250km/t ladefart?

Utfordringen blir jo ikke bare å lade underveis, evt kjøre så økonomisk at man slipper å lade (feks mellom Hamburg og Berlin), men også å lade raskt nok hver natt - i en ny by hver natt - slik at bilen er ferdigladet til neste dag. Det blir mange ladekort som må anskaffes og evt røde kontakter underveis som må reserveres.

Det hadde vært gøy, men har jeg egentlig tid? :-)
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Havebigfun

Sitat fra: fredag på mandag 30. desember 2013, klokken 17:01
Mine nederlandske kontakter tipset meg nettopp om et nytt elbil-rally:

18. mai: München - Bern (434km)
19. mai: Bern - Luxemburg (490km)
20. mai: Luxemburg - Paris (408km)
21. mai: Paris - Brüssel - Amsterdam (518km)
22. mai: Amsterdam - Bremen - Hamburg (476km)
23. mai: Hamburg - Berlin (289km)
24. mai: Berlin - Praha - Brno (565km)
25. mai: Brno - Bratislava - Budapest - Wien (578km)
26. mai: Wien - München (438km)

9 hovedsteder. 9 dager.

Ingen kjøring på nasjonaldagen vår, som jo er ekstra rund i år.

Websider på engelsk: http://www.etoureurope.eu/

Ikke så mange påmeldte enda... :-(

Hadde vært kult hvis Tesla kunne stille opp med en mobil batteriskiftestasjon midtveis på hver etappe. :-)

Ellers går ikke ruten forbi så mange av de eksisterende superladestasjonene (Aichstetten, Oosterhout, kanskje Zevenaar). Men forhåpentligvis er Chademo-adapteret ferdig til da. Det vil vel gi ca 200-250km/t ladefart?

Utfordringen blir jo ikke bare å lade underveis, evt kjøre så økonomisk at man slipper å lade (feks mellom Hamburg og Berlin), men også å lade raskt nok hver natt - i en ny by hver natt - slik at bilen er ferdigladet til neste dag. Det blir mange ladekort som må anskaffes og evt røde kontakter underveis som må reserveres.

Det hadde vært gøy, men har jeg egentlig tid? :-)
Som elbilrally virker dette temmelig urealistisk- Det er vel bare Tesla som kommer i betraktning som deltakerbiler. Det vil vel kun fungere om man har en SC halvveis påalle strekninger og litt raftige stikkontakter på alle hoteller og til alle biler samtidig. Kan det bli mange deltakere??

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA