Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dere som får bilene nå men bestilte før prisendring, inngår elektriske speil ?

Startet av mulle, torsdag 27. februar 2014, klokken 15:31

« forrige - neste »

mulle

Overveier å bestille en antirustbehandling av min nye c-zero. Forhandler sier at bilen kommer med et tynt lag voks på understellet, men jeg antar at dette er mer kosmetisk enn anvendelig på Oslos saltfylte vinterveier?

Har noen erfaring med rust på trillingene? Er en slik full rustbehandling en god investering tidlig i bilens levetid?

Og er det noen som har erfaring med Kampen/Saga antirust i Oslo med elbil? Fått tilbud på rundt 4000 fra begge to.

Reodor

#1
Jeg hadde min på antirust i dag. Siden de tar av dekslet under foran fikk jeg ordnet så jeg kunne låne bukken og isolere varmeapparatet og slangene samtidig. Det tok ca en og en halv time og jeg brukte 22mm armafleks rørisolasjon på rørene samt noen strips og kanaltape fra flexit. Dette skal gi bedre varmeapparat og mindre strømforbruk håper jeg.
2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

svingen

Sitat fra: Reodor på tirsdag 18. februar 2014, klokken 21:08
Jeg hadde min på antirust i dag. Siden de tar av dekslet under foran fikk jeg ordnet så jeg kunne låne bukken og isolere varmeapparatet og slangene samtidig. Det tok ca en og en halv time og jeg brukte 22mm armafleks rørisolasjon på rørene samt noen strips og kanaltape fra flexit. Dette skal gi bedre varmeapparat og mindre strømforbruk håper jeg.

var det noe rust da?
var det noe behandlet før eller var det kun dårlig "voks" som blir sakt her?
4 tusen er jo ikke så ille mye penger hvis man slipper rust,men vet ikke hvor mye bilen er utsatt får rust?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Reodor

Jeg har ikke noe godt svar. Jeg har fått inntrykk av at trillingen kan være utsatt for rust nederst på dører og på noen stag osv.. Videre sa de på rust behandleren at bremserør er utsatt. Siden jeg tok rust behandling på min så frykter jeg jo at det er verdt det men har egentlig ikke peiling. Min bil har bare gått i Norge siden november så hva jeg så der sier ikke mye.
2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

Mr.Zero

Sitat fra: Reodor på onsdag 19. februar 2014, klokken 08:57
Jeg har ikke noe godt svar. Jeg har fått inntrykk av at trillingen kan være utsatt for rust nederst på dører og på noen stag osv.. Videre sa de på rust behandleren at bremserør er utsatt. Siden jeg tok rust behandling på min så frykter jeg jo at det er verdt det men har egentlig ikke peiling. Min bil har bare gått i Norge siden november så hva jeg så der sier ikke mye.

Karosserirust er i mitt hode et ikke-problem. Foreløpig. Bilene har ikke rukket så mange sesonger i saltlaken enda. Jeg har fått endel steinsprut, men det har ikke blitt brunt i sårene. Det tyder på et karosseri som er bra behandlet fra fabrikk med zink / galvanisering.
Understellsdelene derimot... De har kun et tynt lag med sort lakk som lynkjapt blir brunt. En understellsbehandling vil forhindre dette.
Ellers skiftes det endel vindusviskerarmer foran på garanti pga irr / bobler i den sorte lakken.
Anbefaler skvettlapper, forresten! Bilen blir "sandblåst" på sidene og bakover uten. Skvettisene er ikke store greiene, men svindyre. Selges hos Motorforum og kostet ca 1500,- for ett år siden. Dyrt og deilig!  ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

CitB59EL

Rust er og blir et problem på alle biler idag. Var ikke i tvil om jeg skulle ha full behandling på min Berlingo EL når jeg fikk den før den fikk 1 meter på salte veier. Har jobbet som bilteknikker på Verksted og sett hvordan biler ruster. Alle biler ruster men noen er verre(les japser og div tyskere) dette er ihverfall min erfaring.På C-Zero vil bunnplatene med feste skruer på Z-zero pleier å bli helt røde samt irr rundt alle godspunkt til karross samt lett lakk rust på karross-den virker ikke særlig bra rust behandlet er min mening.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA