Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Problemer med Lithium celle.

Startet av Griffel, fredag 27. april 2012, klokken 14:27

« forrige - neste »

Griffel

"Vi har nå solgt  40 st.  Arngren-Comarth el-biler til Posten.
Fungerer de bra rundt i hele Norge, blir det kanskje mange, mange flere ......."
"Mesteparten av nærposten, i hele Norge de neste 5 -10 årene,
skal fraktes med disse el-bilene. Posten skal kjøpe 1300 el-kjøretøy."

http://www.arngren.net/jeep.html?1325852273468

Kanskje litt tidlig med egen gruppe for Arngren under elbiler, men 40 er jo en bra start.
Venter spent på se den dukke opp ved potkassa.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Sitat fra: Griffel på onsdag 11. april 2012, klokken 14:20
Venter spent på se den dukke opp ved potkassa.

Ja, ser jeg den her skal jeg være brennsnar bort og ta den i nærmere ettersyn!  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

gbzdoc


El rayo

Her kjører postmannen fremdeles Partner/Berlingo.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

Nja, når jeg ser navnet Arngren i forbindelse med elbil får jeg ståpels!

Jeg regner med at det er en skrivefeil når den veier 600 kilo inklusive batterier og har en rekkevidde på 100 kilometer og lasteevne 500 kilo, - med blybatterier.
Hva slags kjøretøy  med totalvekt på 1100 kilo kan kjøres med mopedlappen?
Traktor?

Nå er det ikke første gangen det kommer noen justerte sannheter fra den karen.
Det som forbauser meg er at postverket har gått på denne.

Men det kan jo også være løgn! ::)

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Go-carter

Må innrømme at selv så naivt optimist som jeg er - så er jeg riiiimelig skeptisk til dette.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

edyrli

Vi får bare krysse fingrene for å comarth lager solide saker, jeg unner posten suksess når de satser elektrisk. Jeg regner ikke med Arngren har vært veldig tungt inne i utviklingen av bilene. De som man finner på hjemmesiden til comarth ser nokså like ut som de posten har fått.
http://www.comarth.com/en/
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

arnejorg1

Har selv tenkt på og kjøpe elektrisk jeep fra Arngren. Jeg fant hjemmesiden hans for flere år siden og kjøpte en elektrisk ufo som skulle være meget enkel og fly. Det var den ikke, klarte ikke og få den i balanse og den dro bare bortover gulvet. Så var det en reportasje på tv2 hjelperdeg om noen som hadde kjøpt ustyrlige helikoptre, disse ble også testet av eksperter og erklært ubrukelige. Så jeg er skeptisk til og kjøpe radiostyrt fra Arngren.
Men arngren selger også mange interessante elbiler. Jeg er skeptisk til en del av den, men en elektrisk jeep/UTV med brøyteskjær hadde vert interessant. Det at posten velger og kjøpe ett x antall elbiler fra Arngren styrker hans troverdighet. Nå får jeg følge med på postens erfaringer med disse bilene, så blir det kanskje brøytebil på meg om noen år. Alternativet er jo en alke fra nofuel.no, men den er dyrere.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA