Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Småbarn i Tesla Model S

Startet av kjonix, søndag 20. oktober 2013, klokken 19:39

« forrige - neste »

elektrolux

#15
Sitat fra: TS på lørdag 12. oktober 2013, klokken 00:12
Sitat fra: teslaz på fredag 11. oktober 2013, klokken 23:51
Rød adapter er ikke så lenge til det kommer, men den blå kommer rett før jul!!!!!!!!!!!!!!!!
Dette fra en tekniker på Alna.
Dette er talentløst. OK, jeg hadde i utgangspunktet ikke forventet bilen før desember, men når jeg nå får den neste uke vil jeg i praksis ha rekkevidde som en Leaf frem til jul ...

Det holder ikke for mitt bruk.

Elbilhjelpen.no har til nå nå levert 3 slike semiportable ladestasjoner til trengende Tesla eiere: http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Tesla_3_fase_32A_ladekabel  Se nederst på siden min.

Har bestillt opp flere som i Norge blir levert med 6 meters kabel i stedet for 5 meter.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

kjonix

Sjekket litt på Bauhaus, - ser at det står 16A på alt det blå utstyret. Trodde dette var for over 16A?

Zneip

#17
Sitat fra: glaserud på lørdag 12. oktober 2013, klokken 09:53
Sitat fra: Zneip på lørdag 12. oktober 2013, klokken 09:40
Kan man bøte på dette ved å kjøpe en Saltolader? UMC'en er det jo uansett greit å ha liggende fast i bilen. Hvilken Salto bør man i såfall satse på med 230V 32A kurs i garasjen tror dere?

Denne? http://salto.no/produkter/emh1-type-2-vegg/


Med enkeltlader i bilen får man pr. dags dato kun 16A lading (3,7 kW) med denne ifølge Salto. Har fått dette bekreftet pr mail fra dem, og Salto er like forundret over dette som jeg er. enkeltlader skal jo fint takle opptil 11kW. Kan det være snakk om en displayfeil mon tro? At den lader med mer enn displayet viser?
(Ref. Innlegg #588 i denne tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8438.585.html )
Nord Trøndelag | X90D

jkirkebo

Sitat fra: kjonix på lørdag 12. oktober 2013, klokken 12:52
Sjekket litt på Bauhaus, - ser at det står 16A på alt det blå utstyret. Trodde dette var for over 16A?

Niks. Det finnes i 4 størrelser: 16A, 32A, 63A og 125A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lille Lance

Jeg har ikke helt fulgt med på disse diskusjonene .. men, hva slags kontakt sitter på ladekabelen som følger med bilen? Schuko? Hvis ja, da venter vi på adapter Schuko-blå kontakt og Schuko-rød kontakt? Riktig oppfattet?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Muffinman

Nei.

Adapteret settes rett på UMC``en.

Griffel

Sitat fra: Lille Lance på lørdag 12. oktober 2013, klokken 18:20
Jeg har ikke helt fulgt med på disse diskusjonene .. men, hva slags kontakt sitter på ladekabelen som følger med bilen? Schuko? Hvis ja, da venter vi på adapter Schuko-blå kontakt og Schuko-rød kontakt? Riktig oppfattet?
Det ville blitt ganske trøbblete med 3 fas + N 400 V (5pol Rød) gjennom en Schuko, og ikke særlig heldig med 32A heller (3 pol 32A Blå). Nei det er ikke riktig oppfattet.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA