Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten

Startet av Maartensommer, lørdag 12. april 2014, klokken 23:53

« forrige - neste »

Olatho

Kiwi rett ovenfor Carl Berner må jo være en av de bedre lokasjoner i Oslo. Lett tilgjengelig, bare noen meter omkjøring fra ring 3, og stor parkeringsplass.

svingen

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 05. april 2014, klokken 13:56
Sitat fra: Griffel på lørdag 05. april 2014, klokken 12:04
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 05. april 2014, klokken 11:23
Sitat fra: laumb på lørdag 05. april 2014, klokken 09:42
Maks 30 min på Kiwi har vært nevnt i de artiklene jeg har lest.

Og da får man 40-50km kjørelengde på Teslaen om man har dobbeltlader. Sikkert brukbart i visse situasjoner, men i hovedsak ikke så veldig anvendbart.
Nå er det vel ikke Tesla eiere med sine stor batterier som har mest behov for denne typen Lademulighet.

Det er vel ikke så mange andre som har bruk for 22kW AC på disse stedene, det måtte være den håndfullen med Zoe som Renault kanskje selger pr. år. Resten vil jo bruke CCS eller CHAdeMO.

Jeg kunne til tider hatt svært god nytte av 1-3 timers 22kW lading utenfor Kiwi på Dokka. Men ikke om jeg må tilbake der hver halvtime for å restarte lading.

Kommer det 7.4kw dobbel stolpe i dokka i løp av kort tid, har ikke funnet ut hvor den skal stå får mase på kommunen, kanskje du kan stå lenge her, men går igjen seint. Må si meg enig med att 30 min er bra som maks tid, kjedelig og måtte vente 1 time ekstra pga en leaf eller annen bil skal "topp lade"  nå er det jo flere og flere plasser man kan betale får type2 og kan da stå hvor lenge man vil og super charger kommer flere og flere av så løser seg nok stort sett :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

jkirkebo

Sitat fra: svingen på lørdag 31. mai 2014, klokken 21:33
Kommer det 7.4kw dobbel stolpe i dokka i løp av kort tid, har ikke funnet ut hvor den skal stå får mase på kommunen, kanskje du kan stå lenge her, men går igjen seint. Må si meg enig med att 30 min er bra som maks tid, kjedelig og måtte vente 1 time ekstra pga en leaf eller annen bil skal "topp lade"  nå er det jo flere og flere plasser man kan betale får type2 og kan da stå hvor lenge man vil og super charger kommer flere og flere av så løser seg nok stort sett :-)

7,4kW er for tregt, så vi kommer fortsatt til å legge veien om Lillehammer. Mao. er den verdiløs for min del.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Griffel

Sitat fra: M@Do på lørdag 31. mai 2014, klokken 19:37
Kiwi på Rødberg har fått opp 22 kW ladestasjon og rødt stikk!
Har de CHAdeMO eller CCS i tillegg slik det ble antydet?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

janmb

Sitat fra: M@Do på lørdag 31. mai 2014, klokken 19:37
Kiwi på Rødberg har fått opp 22 kW ladestasjon og rødt stikk!

Jøss, trodde de bare hadde en eller annen kjedelig shuko jeg. Er forbi der titt og ofte nå om dagen så skal teste en dag.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

frkir

Betyr det at jeg kan lade med hurtigladekontakten på leaf en på rødberg ?
Tesla Model 3 'Sleeper' performance
Elektrisk hverdag gjør alt mye lettere...

Bjørn

Sitat fra: frkir på tirsdag 17. juni 2014, klokken 21:42
Betyr det at jeg kan lade med hurtigladekontakten på leaf en på rødberg ?

Nei...

Griffel

Sitat fra: frkir på tirsdag 17. juni 2014, klokken 21:42
Betyr det at jeg kan lade med hurtigladekontakten på leaf en på rødberg ?
Nei men du kan lade med en Type2 til Type1 kabel, så spørs det hvor stor lader du har i bilen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA