Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Stiftelsesmøte Oslo og omegn elbilforening

Startet av froland, fredag 28. november 2008, klokken 13:39

« forrige - neste »

froland

Hei venner! Jeg skal omregistrere en elbil og fikk regninga i posten. Den lyder på 4548 NOK. Kan dette være  mulig? Sabla dyrt spør du meg. Vennligst hilsen Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Elmo

#1
Dette har vi vært inne på i en annen tråd etter at jeg fikk samme overraskelsen som deg Froland
http://elbil.no/forum/index.php?topic=1025.0
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

hens

På vanlige biler beregnes omregistreringsavgift ut fra alder og vekt.
Nå diskuteres det om alder skal virke negativt, ettersom eldre biler gjerne forurenser mer....!
På elbiler også batterivekt, som egentlig bør ansees som fremtidig drivstoffvekt......!

Motforestillinger mottas.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

PLUTO

Nå er det vel slik Froland at du kun skal ha den "nye" bilen som delebil. Du trenger vel ikke å ha skilter på den da? Dersom du avskilter den nå så slipper du å betale omregistreringsavgiften ;D

Dersom du har tenkt å bruke din gamle Think som delebil må du nok bite i det sure eplet å betale omregistreringsavgiften for den "nye".
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

I min evig jakt etter nye medlemmer bruker jeg SMS varseling om hvem eier bilen ved å sende regnr[elXXXXX] til 2282. Års avgift og omregistreringsavgift er oppgitt og desverre er den riktig i ditt tilfelle. Alt for dyrt.

I tilfelle den nye Thinken, er det riktig å betale omreg.avgift basert på vekten av batterier man ikke selv eier?

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA