Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Spørsmål DU har om Model S!

Startet av Tommen, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 22:30

« forrige - neste »

Tommen

Eg har bestilt en sort nissan leaf tekna fra bryne autosalg men venter forgjeves, bilen skulle vært levert tidligst etter 20 august eller i begynnelsen av september. Selgeren sier hver gang jeg ringer at den kommer i morgen eller i dag eller på lørdag. Kjenner at det er nett før det ramler helt for meg, er det noen andre som har erfaring med denne måten og gjøre det på. Burde ikkje bilforhandlerene kunne vite et visst anslag om når bilene deres kommer ? Han virker svært lite kundevennlig i forhold til og selge et produkt til 2-300000 kr. Kanskje de gjør det for bra ? Hadde satt pris på om noen andre har lignende erfaringer da det er kjøpere som burde styre selgerene sine bonuser. Gjør noen en god og jobb og er kundevennlig burde det og komme fram like godt som at noen gjør en dårlig jobb.

Red1963

Dette er ikke bra! Jeg bestilte min Tekna, den 15. August og fikk den overlevert i går!
Pendler Sarpsborg - Oslo i en Nissan Leaf Tekna - 2013 modell :-)

Lev vel!

Tommen

hehe det der virket nesten ironisk ;) Men uansett, når ein selger holder deg på limepinen for og få gjennomført et salg så hadde de kommet lengre med og vær ærlige med tanke på fremtidige kunder. Det er mange selgere rundtom som har tapt stort på dårlig service selv om de ikke vet det . En vil ikke komme negativt på folkemunn.

Red1963

Ikke ironisk ment. Kanskje var jeg litt heldig, men forhandleren har vært utmerket fra første dag! Du må bare pushe litt ;-)
Pendler Sarpsborg - Oslo i en Nissan Leaf Tekna - 2013 modell :-)

Lev vel!

Tommen

Ja men driten er at eg bytta inn en bil der og den er lyst ut samtidig har eg betalt inn 100000 som egen kapital og papira er signert.

Allman

Hei "Tommen",

Jeg føler med deg. I følge selger her i Oslo er det ca. 1-2 måneders leveringstid på Leaf nå. Han hevdet at dersom man kjøper i september så komer bilen ca. november (eller desember - med lavere stemme), i mitt hode ble dette umiddelbart oversatt til "OK, så ca. januar 2014", instinkt...

Stor etterspørsel er forstålig, men jeg liker ikke tanken på å signere og fastlåse penger i et prosjekt med ukonkret leveringstid, ref. høy kost og usikkerhet. Står det noe om leveringstid i kjøpskontrakten din? I verste fall kan du jo forsøke å heve kjøpet. Utrolig kjedelig å måtte vente så lenge, men jeg er sikker på at bilen din er rett rundt hjørnet; og du glemmer fort venteperioden i det øyeblikket du kjører ut fra forhandleren. Take it easy. :-)

Allman

haugkjet

Hei Tommen

Er i samme situasjon, har bestilt bilen akkurat samme sted.  Besilte i slutten av juli, skulle få den nest siste uken i August, men venter fortsatt  >:(

aho

Kan det være forskjell på Norsk Nissan forhandler og et importfirma? Jeg bestillte min hos Nissan Rud i Juli og fikk den i begynnelsen av september, slik de lovet.
e Golf 2016 - Sandvika

Tommen

Sitat fra: haugkjet på onsdag 25. september 2013, klokken 09:56
Hei Tommen

Er i samme situasjon, har bestilt bilen akkurat samme sted.  Besilte i slutten av juli, skulle få den nest siste uken i August, men venter fortsatt  >:(

huff det er ikkje noe kjekt og vite. Har du vært i dialog med bryne autosalg ? Og hva sier de til deg ? Forferdlig useriøse spør du meg.

haugkjet

Ringer dem ca 1 gang i uken. Unnskyldingene varierer fra problemer på Nissan fabrikken, til problemer med de som frakter bilene til Norge. Ikke godt å si. Han hevder de har samme problemer på Ålgårds Auto, men jeg har ikke dobbeltsjekket dette.

Tommen

De burde kompensere dette for og redde ansikt. For kvar mnd eg må vente går det 4000 til pendling . Han har ikkje brukt disse unnskylningene til meg men at bilen er stadig på vei til norge.

Tommen

Sitat fra: allman på onsdag 25. september 2013, klokken 08:36
Hei "Tommen",

Jeg føler med deg. I følge selger her i Oslo er det ca. 1-2 måneders leveringstid på Leaf nå. Han hevdet at dersom man kjøper i september så komer bilen ca. november (eller desember - med lavere stemme), i mitt hode ble dette umiddelbart oversatt til "OK, så ca. januar 2014", instinkt...

Stor etterspørsel er forstålig, men jeg liker ikke tanken på å signere og fastlåse penger i et prosjekt med ukonkret leveringstid, ref. høy kost og usikkerhet. Står det noe om leveringstid i kjøpskontrakten din? I verste fall kan du jo forsøke å heve kjøpet. Utrolig kjedelig å måtte vente så lenge, men jeg er sikker på at bilen din er rett rundt hjørnet; og du glemmer fort venteperioden i det øyeblikket du kjører ut fra forhandleren. Take it easy. :-)

Allman

Og få en 2013 modell i 21014 skulle vært strengt forbudt! Hadde eg visst det var såpass vente tid som dette hadde eg nok satsa på BMW i staden  .

Tommen

Inne på denne siden her kan folk legge inn anbefalinger og missnøye med bedrifter, angående min bil forhandler på bryne kom desverre denne anbefalingen, synd jeg ikke leste det før :

Styr unna!
Kjøpte bil i januar, som hadde mangler selger ikke opplyste om. Selger godtok å rette manglene etter to måneders klaging, men ingenting har skjedd så langt. Han er useriøs, og holder seg ikke til forbrukerkjøpsloven. I tillegg har han dårlig holdning og er treg. Forferdelig service, og shabby virksomhet. Styr unna!

Denne meldingen var lagt inn på anbefalt.no i mai så stakkaren måtte nok sikkert vente et halvt år eller om det i det hele løyste seg for han .

Tommen

Har vært i dialog med Bryne Autosalg idag og fekk egentlig en positiv vinkling ut av denne egentlige kjedlige situasjonen, der vi grundig gjekk gjennom denne prosessen de har for og få inn bilene, selgeren tok seg god tid til å forklare å beklage det som skjer som då det tilsynelatende egentlig ikkje er så veldig opp til de når bilene kommer. Eg er positivt overrasket på servicen eg har fått i dag selv om han ikkje kunne garantere når bilen kommer. Uten å ville skryte bedriften oppi skyene før bilen er levert , når bilen står i tunet så kommer eg med en endelig rapport på korleis service å kor bra Bryne Autosalg er. Men for øyeblikket trekker eg den negative kritikken tilbake og ser meg fornøyd. Tommen :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA