Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteriene i Thinken "Classic"

Startet av PLUTO, tirsdag 15. juli 2008, klokken 17:15

« forrige - neste »

PLUTO

Jeg hørte av en Saxo eier at motoren skal vaskes en gang per år. Man skal da skru ut bunnplata på motoren og spyle vann inn i luftintaket oppe ved 3er kassen, og deretter la bilen stå og tørke til dagen etter før man skrur på lokket igjen. Er dette vanlig service på PSA?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

Kan umulig være tilrådelig.

Det eneste en da gjør er å spyle tørr grafitt inn i lager og tilføre fuktighet i motoren.

Derimot er det veldig greit å ta motoren ut; demontere den og høytrykkspyle de enkelte delene, når en f.eks likevel har 6er kassen ute.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PLUTO

Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

Relativt lett.

Dra ut drivakslinger, Løsne elektriske ledninger, Sensor for speedometer og holder for vannslanger.

Motoren henger i 2 oppheng, og støttes av et stag. Tar ca. 1/2 time når en vet hvor en skal skru. Motoren deles deretter på 5 minutter, igjen når en vet hvordan det gjøres.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA