Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Regnestykke bekreftet - og vel så det...

Startet av Hyperstress, lørdag 05. oktober 2013, klokken 22:39

« forrige - neste »

el-fanboy

Jeg spurte delivery specialist om dette, og fikk til svar at garantien gjelder selv om man ikke tar service hvert år.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Cowboystrekk

Etter å ha lest gjennom servicemanualen ser jeg at du bør ha en service etter 2 år og en etter 4 år henholdsvis pga bremsevæske og batterivæske, foruten dette ser ikke noe ut til å være påkrevd. Om du må betale en full 6000,- om du spesifiserer at du bare vil ha utført dette er jeg usikker på. Jeg kommer uansett til å ta full service annenhvert år :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

valvolainen

Sitat fra: TesLars på søndag 29. september 2013, klokken 10:04
Sitat fra: valvolainen på søndag 29. september 2013, klokken 09:54
Når ble SW upgrade en del av service?

Har alltid vært det. Og hva med remote diagnostic og system monitoring?

System monitoring? Hva er det verkstedet skal monitorere?
Diagnostics - Det er vel amerikanerene som har sagt at alle biler skal være utstyrt med obd2 port.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Anew

Når jeg har spurt på Alna, så har jeg fått veldig diffuse svar på innholdet i servicepakken. FW-oppgraderinger pushes jo åpenbart OTA. Det er vel ingenting som tyder på at man får noe mer ved service?

Det har også blitt antydet at service vil inneholde hardwareoppgraderinger. Hva betyr i så fall det? Om det f.eks innebærer ettermontering av ACC om man har tech-pakke så begynner vi å snakke verdi, men det virker også å være for godt til å være sant.

...og on topic - de har vært helt tydelige på at garanti ikke forutsetter årlig service.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

TesLars

Sitat fra: valvolainen på søndag 29. september 2013, klokken 10:10
Sitat fra: TesLars på søndag 29. september 2013, klokken 10:04
Sitat fra: valvolainen på søndag 29. september 2013, klokken 09:54
Når ble SW upgrade en del av service?

Har alltid vært det. Og hva med remote diagnostic og system monitoring?

System monitoring? Hva er det verkstedet skal monitorere?
Diagnostics - Det er vel amerikanerene som har sagt at alle biler skal være utstyrt med obd2 port.

Jeg har bare sitert det som står her: http://www.teslamotors.com/no_NO/service

Det er vel ikke mange TMS eiere som vet hva dette innebærer da ingen har hatt årlig service enda. Tviler på at andre verksted vet det heller.
Oslo
Black Model S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA