Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilforeningen lanserer ladebrikke

Startet av GreenBeHH, onsdag 03. desember 2014, klokken 12:18

« forrige - neste »

Øggen

Tesla er DEFINITIVT bil Nr 1. Kjøpte en Volvo V40 samtidig da jeg "tenkte" å spare Teslaen noen kilometer med kjøring i jobben. Sannheten er som følger.
Volvo mottatt 23.04.2014 =2250 km per dags dato
Tesla mottatt 14.02.2014 = 25500 km per dags dato

Og de 2200 km har kona kjørt Volvo``en da hennes bil nå er syk.

Sjøhyene

Kjørte en ganske ny volvo SUV nå i helga (ca samme nypris som MS), og jeg må si forskjellen til en MS føles enorm, på omtrent alle punkter. At slike biler faktisk selger så bra som de gjør er meg en gåte. Er jo som en traktor å kjøre og null kjøreglede. Skjønner jo at noen få faktisk trenger plassen i en SUV kontra SW f.eks, men tror det er de færreste.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Oreo

Sitat fra: VigdisA på torsdag 20. november 2014, klokken 01:12
Tesla er bil nummer en her i huset i alle fall, SUV'en kjører bare småturer når vi må. Her er det nøye deling av kjøretid i Teslaen. Bruker Teslaen på alle langturer. Lettkjørt bil - god oversikt når man rygger, og med parkeringssensorer og ryggekamera har man bra kontroll.
+1
Om du bruker størrelsen på TMS for å argumentere mot, er ikke størrelsen på SUV'en omtrent i samme liga?
Har selv en LandCruiser som bil nr. TO. Den er mer som en arbeidsbil å regne. En 911 er jo fine biler det, og hadde ikke hatt noe imot å eie en selv. Da hadde det (hypotetisk) isåfall blitt en "søndagsbil"/nr.3, da en må ha to praktiske biler i daglig drift.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

GreenBeHH

Takk for mange gode innspill, her er litt tilleggsopplysninger;
SUV,en jeg refererte til er en VW Tiguan med 4x4, Auto, diesel og nødvendige sensorer.  Ble kjøpt ny på lanseringsdato, usett og uprøvd, men det beste kjøpet jeg har gjort.  Kona har overtatt den bilen.
Dagens bil nr. 2 er 10 år gammel, også kjøpt ny og fungerer til den oppgaven den er satt til nå. Bil nr. 2 kjøres lite i dag og derfor så springer mine tanker mellom mange forslag.
Jeg har 'prøvekikket' og prøvekjørt Tesla.  Jeg er 100% forelsket i bilen og teknologien.  Jeg kan fint leve med størrelsen, men siden den vil bli brukt lite så var det et håp om at Tiguanen ble mindre brukt. :)
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

lurium

Kjøper du en S85D eller P85D så rykker din kjære Tiguan ned på plass 2 etter veldig kort tid.
Ikke bare fordi Teslaen er herlig å kjøre, men fordi det å fylle tanken for 50 kr vs 1000 kr utløser en "godfølelse".

Selv bytter jeg ut en BMW 525d touring med Tesla, aldri mer diesel. Kommer til å bytte ut "bil nr 2" med en Tesla Model 3 når den kommer (Toyota Avensis Diesel).

Diesel er ut... partikkelfilter...EGR ventiler... masse vedlikehold.

SimenT

Jeg solgte min Model S i panikk nå i påvente av Model X. Stikker i hjertet hver gang jeg ser en langs veien. Du kommer til å bruke den som bil nr 1 i alle sammenhenger det er mulig. Spesielt på langturer i SC land.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA