Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Generelle strøm og ladespørsmål.

Startet av Piddi, tirsdag 11. februar 2014, klokken 22:22

« forrige - neste »

Piddi


Noen som vet om det finnes en løsning angående nedgradering av bilens kapasiteter. Tenker på om der finnes en løsning som redusere antall HK, umulig å slå av ESP, ASB osv ved utlån til podene. Vet at Ford hadde en slik løsning på sine performance modeller.

Burde kunne aktiveres med et tastetrykk og en kode tilsvarende Iphone for å slå det av igjen.

Litt tryggere å låne ut bilen dersom det kan sette noen begrensninger :-\

Tai

Dette har jeg også lurt lenge på.  Se færreste av oss ønsker vel å låne vekk en bil med 400 hester tilgjengelig.  Tipper dette blir lagt til i en fremtidig oppdatering.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Øggen

Kunne faktisk tenkt meg den sjøl, så slipper jeg å spinne ut piggene av dekka i første kryss :-\

janmb

Sitat fra: Øggen på tirsdag 04. februar 2014, klokken 20:06
Kunne faktisk tenkt meg den sjøl, så slipper jeg å spinne ut piggene av dekka i første kryss :-\

Det er derfor man kjører piggfritt  ;D
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Voll1

I utgangspunktet var jeg også skeptisk til å låne ut bilen til 18-årig sønn (pga bakhjulsskyv og sterk motor). Men tractioncontrol (TC) er så god at jeg ikke har disse bekymringene lengre. Jeg er ikke i stand til å "spinne ut" bilen på hverken tørt eller isete føre (bank i bordet  :)  ). Eneste bekymring jeg har, er at bilen er stor og tung. Ved stor fart og sving på glatt vei er det mye moment som skyver bilen ut (også i glatte nedoverbakker). Disse utfordringene kan i liten grad løses "teknisk". Her må løsningen være opplæring og holdning. Hverken ABS eller ESP kan i dag slås av. TC kan deaktiveres. De få gangene jeg har forsøkt å deaktivere TC er overraskelsen over resultatet like stor hver gang! Enorme krefter snur bilen på millisekunder. Etter noen uker er mine bekymringer for utlån er mere "bagateller" som; felger, pigger, dørbulker, cola og sjokolade i setene, etc   :)
Model S  2013-2018
Model X  2017-

kristmara

Sitat fra: Øggen på tirsdag 04. februar 2014, klokken 20:06
Kunne faktisk tenkt meg den sjøl, så slipper jeg å spinne ut piggene av dekka i første kryss :-\

Jeg har aldri eid en sterk bil før denne, men har aldri skjønt spørsmålet jeg ofte får; er det ikke litt vanskelig på glatta med så mange hk? Jeg har aldri satt klampen i bånn når jeg skal starte og synes overhode ikke det er vanskelig å bevege den gradvis nedover. Kanskje dette er vanskeligere med forbrenningsmotor og kløtsj? Jeg regner ikke med du er veldig bekymra, men noe må det være i det siden jeg har fått såpass mange spørsmål.

Med tanke på tema til ts ser jeg absolutt faren ved ungdommens lyst til høy akselerasjon på "strøget", men ikke annen form for sikkerhet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA