Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Jurassictest - Hvor treffsikker er den for Tesla?

Startet av Lokführer, onsdag 13. november 2013, klokken 23:02

« forrige - neste »

Gusse

Noe forskjell må det være på om man har serviceavtale med Ranger eller uten.
Bor selv 24mil nord for Trondheim, som er nærmeste servicesenter, og har bestilt serviceavtale med Ranger.

D.O

Service og reklamasjon er ikke det samme. Står bilen, må de enten frakte den eller komme til deg. Skal du ta service, kommer de ikke hvis du ikke har betalt for det. Jeg er usikker på service avtalen og går for å betale det når behovet er der og ikke på forhand med lånte kr...
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Capriso

Sitat fra: D.O på onsdag 20. november 2013, klokken 00:02
Service og reklamasjon er ikke det samme. Står bilen, må de enten frakte den eller komme til deg. Skal du ta service, kommer de ikke hvis du ikke har betalt for det. Jeg er usikker på service avtalen og går for å betale det når behovet er der og ikke på forhand med lånte kr...

Jeg må si meg enig med D.O her, dette er en service bil og ikke veihjelp.
Tesla er nok rimelig imøtekommende nå i startfasen med å sende ut service bilen, men straks organisasjonen får satt seg blir nok bruken kraftig skrenket inn til å bare være service.
Jeg bor 120 km unna et service senter og etter å ha lest service avtalen slo jeg den fra meg.
Det vil være billigere for meg å kjøre til et service senter enn å ha denne avtalen.
Model S. P85, Signal rød.

Muffinman

Det er viktig å være klar over at ingen, inkludert Tesla, kan avtale seg vekk fra lovverket. Ved reklamasjon gjelder §30 i forbrukerkjøpsloven uansett (om bilen ikke er kjøpt på firma, da er det kjøpsloven som regulerer handelen, og denne gir vesentlig dårligere rettigheter). Om Tesla velger å sende ut en ranger for å utbedre eller frakte bilen til nærmeste servicesenter er uvesentlig, poenget her er at det ikke er forbrukeren som skal bære kostnaden for utbedring av mangelen. Dette tatt i betraktning forundrer det meg at så mange vurderer det som lurt å kjøpe serviceavtale for å unngå kostnader ved reklamasjoner. Det er helt unødig.

Når det er sagt er det vel mye som tyder på at Tesla ikke har satt seg helt inn i forholdene her til lands. For eksempel lovverk og forbrukervern, norsk IT-nett og hvor refleksvesten er påbudt plassert.

sindrej

Sitat fra: krish på tirsdag 19. november 2013, klokken 20:14
... Rangeren som var her hos meg i dag sa at ladeproblematikken kom til å forsvinne så snart rød og blå adapter var på plass, da det var schuko-lading som skaffa dem problemer. Han sa at det var ingen andre land i verden som sleit med denne problematikken, da det er bare Norge og Belgia som har IT-nett. Så vi får håper han har rett! :)
Dette høres jo bare tullete ut!  Med blå adapter har vi fremdeles IT nett, det er kun tilgjengelig ampere som endrer seg.  Rød er jo 400V TN nett, så det _kan_ nok bli annerledes og bedre.  Forøvrig er det Norge og Albania som har IT.  Jeg frykter ladeproblematikken vil vedvare siden jeg tror UMC'n er synderen.  De som har investert i Type 2 bokser rapporterer jo om problemfri lading (ettersom jeg har registrert ihvertfall), også med IT nett.

Veggen

Antar også at flertallet har planlagt å fortsette å bruke schuko til hjemmelading.
De færreste har bruk for noe mer.
Så dette er bare tøys, de er nødt til å fikse disse problemene uansett.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA