Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Sverre_E, lørdag 03. august 2013, klokken 10:19

« forrige - neste »

Sverre_E

Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

el-fanboy

Veldig kult!

Å ettermontere en 10kW lader hadde jo vært gull. Nå som det blir mer og mer vanlig med 22kW ladepunkter rundt forbi, ville det jo i praksis bli en "helt ny bil" som kunne brukes på semi-langtur med ladestopp hver time-halvannen, uten bruk av Chademo.

Jeg tar av og til Leafen fra Oslo og oppover Østerdalen og det er en pine når man kommer til Koppang, 5 timers lading for å nå Alvdal er i overkant  ::) Ingen utsikter for Chademo i Østerdalen med det første...

Tipper dog at Nissan ikke liker ettermontering av ekstra ladere, (og vil komme med massive advarsler om modifikasjoner) - de er nok redde for å miste salg av nye Leafer.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

KaiRK

VELDIG spennende! Hvordan påvirker dette de eksisterende kablene ol. i bilen tru?
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Øyvind.h

Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 23. juli 2013, klokken 11:35


Jeg tar av og til Leafen fra Oslo og oppover Østerdalen og det er en pine når man kommer til Koppang, 5 timers lading for å nå Alvdal er i overkant  ::) Ingen utsikter for Chademo i Østerdalen med det første...

Tipper dog at Nissan ikke liker ettermontering av ekstra ladere, (og vil komme med massive advarsler om modifikasjoner) - de er nok redde for å miste salg av nye Leafer.
Har du sendt mail til noen på Koppang og etterlyst CHAdeMO? Kanskje Statoil eller noen andre på Koppang vil sette opp et 20kW uttak?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sven erik

hva om Nissan  gjore denne opgraderingen  og  fikk mer fornøyde kunder  og at man kan  selge mer bil i hele ævropa

el-fanboy

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 23. juli 2013, klokken 13:18
Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 23. juli 2013, klokken 11:35


Jeg tar av og til Leafen fra Oslo og oppover Østerdalen og det er en pine når man kommer til Koppang, 5 timers lading for å nå Alvdal er i overkant  ::) Ingen utsikter for Chademo i Østerdalen med det første...

Tipper dog at Nissan ikke liker ettermontering av ekstra ladere, (og vil komme med massive advarsler om modifikasjoner) - de er nok redde for å miste salg av nye Leafer.
Har du sendt mail til noen på Koppang og etterlyst CHAdeMO? Kanskje Statoil eller noen andre på Koppang vil sette opp et 20kW uttak?
OT.. Hele Storgata på Koppang er pepra med blå trefasekontakter eid av kommunen. Har snakka uformelt med enkelte kommuneansatte der og tipsa dem om at elbilister kan bli et fint tilskudd til den lokale turismen hvis de hadde tilbudt strøm til gjennomfartstrafikken. Koppang ligger jo i en "bakevje", ingen fossilbilister som gidder å stoppe der.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Balrog

Forsto ikke helt av videoen hva dette konkret går ut på. Hvem jobber med dette og hva er løsningen? Ny 3. parts 3fas lader? Uansett er det KJEMPEINTERESSANT...
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

thoru

Her har dere linker til prosjektene der de ekseperimenterer både med quickchargerporten og standardporten.

Mini-DC charger Project for QC Port (Bilen modifiseres ikke):
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=44&t=13349

Adding a Brusa charger under the hood for '11/'12s (Bilen modifiseres):
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=37&t=12323&hilit=Brusa


thoru


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA