Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Twin-charger, bortkastet penger?

Startet av Yagi, onsdag 08. mai 2013, klokken 07:16

« forrige - neste »

Yagi

I det siste har det vært mye kritikk av Teslas manglende og misvisende informasjon. Blant annet i trådene  New Options for Europe og Hvorfor jeg kansellerer (...). Jeg har også selv kritisert Tesla for dette både her på forumet og i min kommunikasjon med Tesla direkte.

Jeg har fått tilbakemeldinger fra bl.a Heidi T om at de ikke har klart å kommunisere med kundene så godt som de hadde ønsket. I tillegg sendte jeg en mail til George B med tips og råd til hvordan de burde gjøre ting annerledes og bedre i Europa (som elbilist vil jeg jo at Tesla skal lykkes ;) ). George har svart tilbake og takket for forslagene. Han sier blant annet at  det har vært spesielt utfordrende med europas mange valutaer og språk, men at også forskjellene i US og EU modellen har gjort det hele vanskeligere. Han innrømmer at Tesla kan gjøre det bedre i Europa - og at de gjør sitt beste for å rette på ting så fort som mulig.

Sagt med hans egne ord:
Sitat(...) clearly we can do a better job with things in Europe than we are right now, but please know we will try our best to improve things as quickly as possible (...)

Personlig setter jeg pris på at de innser at de har utfordringer i det europeiske markedet og i måten de kommuniserer med kundene. Da vet jeg at dette vil bedre seg etterhvert.

Så er det vel noe i det Hans skriver på Elbilforeningens nettsider: Har du baller til å kjøpe Tesla Model S
SitatVi tror at kjøperne av Model S i det store og hele forstår risikoen. Noe annet vil overraske oss når vi ser den mangelfulle informasjonen som flagrer forbi. Men det er bare at de ikke klarer å la være å kjøpe den. Få en eller annen drøm realisert. Være helt i front av utviklinga. Være pionerer. Og ære være alle dere! For vi trenger dere.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Yagi

Hva har skjedd siden jeg skrev innlegget over i april?  Jeg vil mene det går fremover;

Etter at jeg fikk bilen i slutten av august har jeg forsøkt å kommunisere både feil/mangler ved min egen bil (mer om det i en annen tråd litt senere) og forslag til generelle forbedringer til Tesla.


  • Roadside Assistance.
    Ringte dette telefonnr på en lørdag ang. feilmeldinger som ba meg kontakte Tesla Service. Telefonen var ikke betjent, så jeg la igjen en beskjed på en telefonsvarer. Ble da oppringt på mandag eller tirsdag (husker ikke helt) og Tesla foretok "fjerndiagnostikk" på bilen. Fikk aldri vite resultatet av dette, men feilmeldingene er ikke sett siden. :)

  • Forslag til forbedringer.
    Sendte mail til ownership@teslamotors.com med forslag til forbedringer spesielt angående bruk av telefon og import av kontakter. Fikk dagen etterpå telefon fra en kar i Amsterdam som ville vite mer. Jeg gav ham utfyllende forklaring, samt nevnte ting jeg hadde funnet i mellomtiden (som det at det ikke er mulig å dempe lyden på stereo når bilen står i revers, samt at jeg ønsker at fremre parksensor skal være aktiv ved revers.) Han takket veldig og lovet å ta disse tingene videre. Bare en time senere, ble jeg oppringt av en nordmann fra et telefonnr tilsynelatende tilhørende i Bergen (starter på 55). Han ville følge opp samme sak og visste ikke om at noen i Amsterdam hadde tatt tak i den. Det samme skjedde også etter at jeg sendte en annen mail ved en senere anledning. Først ringer Amsterdam, og så 30min etterpå ringer Bergen...

  • Melding av mangler.
    Min "Delivery Specialist" gav meg telefonnr og epost til en kontaktperson i Oslo som jeg skulle kontakte ang. servicerelaterte ting. Etter at jeg kom hjem første dag oppdaget jeg en del ting jeg ville melde fra om. Sendte da mail til denne kontakten. Fulgte opp med flere ettersom jeg fant nye ting. Fikk ikke svar på en uke, så jeg forsøkte meg med SMS. Heller ikke det gav noe napp - så jeg tenkte at Oslokontoret trolig er overarbeidet mtp alle utleveringene de gjennomfører for tiden - forståelig nok. Ingen av de manglene jeg ville melde fra om er kritiske, så for meg haster det ikke at de ser på dette. Bilen funker fint. Men jeg har aldri kjøpt helt ny bil før, så jeg føler jeg trenger en eller annen bekreftelse på at de tingene jeg melder fra om - og som ikke skal finnes på en helt ny bil, faktisk vil bli vurdert og utbedret - om enn ikke akkurat nå.  Derfor videresendte jeg mailen til ownership og ba om en bekreftelse på at de hadde mottatt denne. Det gikk da under en time til jeg fikk telefon fra Oslo, der de bekreftet å ha mottatt mail og forsikret om at de ville sette opp en servicetime så de kunne få sett på disse sakene. Sikkert unødvendig nervøst av meg å være så utålmodig, men for meg kjennes det ganske viktig å få en eller annen indikasjon på at det jeg sier blir mottatt i andre enden.  :-[

Jeg tror Oslokontoret spesielt er under hardt arbeidspress for tiden. Jeg ble senest i går ringt opp kl 21:30(!) og da hørte jeg stor aktivitet i bakgrunnen. Jobber ikke ni til fire der i gården akkurat.  ;)

Laumb, om du føler for å bruke din guddommelige makt, må du gjerne slå sammen denne tråden med "kundebehandling" som ligger under Model S - forumet.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA