Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EVO Bikes: italienske Wayel elsykler med kardandrift

Startet av tstol, onsdag 20. mars 2013, klokken 13:12

« forrige - neste »

Dr.Ling

Jeg deler bilmesse-intrykket nevnt tidligere. Er mange svenske og tyske biler hvor en setter seg ned og tenker "dette var gode seter!". Det gjorde jeg ikke når jeg prøvde Model S, men de aller fleste av oss vil finne oss greit tilrette, og evt kjøpe nye forbedrede Tesla-stoler om 10 år når vi har slitt ut de gamle (eller 2 år, hvis slitasjeproblemene på B-stolpen er noen indikator)   :)
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

FThorsen

Sitat fra: Muffinman på søndag 11. august 2013, klokken 09:18
Sitat fra: Cirion på onsdag 08. mai 2013, klokken 12:03
Satt i en 3 serie her om dage, og fyttigrisen å jævlig!
Jeg er heller ikke veldig begeistret for setene i 3-serie med M-sport. Sidestøtten på sitteputen borer seg inn i lårene, og gjør at jeg mister følelsen etter en stund. I bilen jeg har nå, en Saab 9-3 med helskinn er setene ekstremt komfortable og myke, samtidig som sidestøtten er veldig bra.

Setene i MS opplevde jeg umiddelbart som veldig harde med liten sidestøtte. Men etter prøveturen måtte jeg konkludere med at jeg hadde funnet meg til rette og og dette sannsynligvis vil fungere greit- selv om jeg kjører 90% langkjøring med 20+ mil. Har opplevd dårligere seter, men på min skala når nok ikke MS lenger opp enn middels på dette området.

Dette er nok veldig individuelt. Jeg spiller basket og er relativt høy og slank og en av grunnene til at jeg valgte BMW 3 serie var M Sport elektriske skinnsetene. Når du blåser opp sidevangene så sitter jeg som limt, og så tar jeg ut litt luft om vintern da jeg har på meg mer klær. Så for meg så er de flotte (med lang og god støtte under lårene), men kan skjønne at for andre med forskjellige... dimensjoner på kroppen ;) at det kan være motsatt.

I TMS'en fikk jeg justert rattet veldig bra og setet fikk jeg langt nok unna slik at det virket behagelig. Skulle gjerne hatt litt mer sidestøtte, men jeg merket at jeg ikke sklei så mye i setene og jeg tenkte ikke primært på sete da jeg prøvekjørte  ::) Jeg er også kjempeglad for at de har korsryggstøtte, noe som dessverre nesten er et krav jeg har til ny bil. Glemte å teste dette dog, he, he. Deilig bil!!!
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Muffinman

#32
Sitat fra: fthorsen på søndag 11. august 2013, klokken 14:03
Sitat fra: Muffinman på søndag 11. august 2013, klokken 09:18
Sitat fra: Cirion på onsdag 08. mai 2013, klokken 12:03
Satt i en 3 serie her om dage, og fyttigrisen å jævlig!
Jeg er heller ikke veldig begeistret for setene i 3-serie med M-sport. Sidestøtten på sitteputen borer seg inn i lårene, og gjør at jeg mister følelsen etter en stund. I bilen jeg har nå, en Saab 9-3 med helskinn er setene ekstremt komfortable og myke, samtidig som sidestøtten er veldig bra.

Setene i MS opplevde jeg umiddelbart som veldig harde med liten sidestøtte. Men etter prøveturen måtte jeg konkludere med at jeg hadde funnet meg til rette og og dette sannsynligvis vil fungere greit- selv om jeg kjører 90% langkjøring med 20+ mil. Har opplevd dårligere seter, men på min skala når nok ikke MS lenger opp enn middels på dette området.
Jeg spiller basket og er relativt høy og slank
Jeg er også relativt høy og slank, men har en hobby som medfører at tversnittet på lårene er noe større enn gjennomsnittet. Så du har nok et poeng i at det er individuelt.
SitatNår du blåser opp sidevangene så sitter jeg som limt, og så tar jeg ut litt luft om vintern da jeg har på meg mer klær
Fin funksjon med oppblåsbare sidevanger, men det er vel bare i ryggen og ikke sitteputa. Det ville hjulpet om man kunne slippe ut trykket på støttene i sitteputa. Men jeg opplever setene som for små i sin helhet, til tross for at jeg sitter veldig godt i egne seter (9-3) som ikke har noen justering av sidevangene.
Sitatfor andre med forskjellige... dimensjoner på kroppen ;) at det kan være motsatt
True, true. Med såpass lite sidestøtte som MS har i setene er det ihvertfall ikke et problem med å få plass til kroppen, uansett hva den består av :)


Jimpec

Recaro bør vel ha noen stoler som kan erstatte de originale om det blir et problem?
I likhet med veldig mange her synes jeg setene akkurat ikke når opp på nivå med Audi eller BMW sine ordinære sportsstoler.

Jeg planlegger en liten mod for å løfte setet litt i forkant, for dermed å kunne vippe det bak litt til. Satser på at det bør gi støtte til låra.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

laumb

Om jeg så måtte sitti på en bruskasse hadde Model S vært bra nok. :)

FThorsen

Sitat fra: Muffinman på søndag 11. august 2013, klokken 14:28
Jeg er også relativt høy og slank, men har en hobby som medfører at tversnittet på lårene er noe større enn gjennomsnittet. Så du har nok et poeng i at det er individuelt.

He, he. Touche! Men sykler aktivt også, så har greit omkrets på lårene ja. Sitter godt for å si det slik og med ytterdelen av lårene toucher sidevangene på seteputa for der kan du ikke justere bredden nei.

Skal bli spennende å se om jeg blir sliten i kroppen av langturer i TMS'en. Mtp hvor bra den kjører og hvor spennende den er så tror jeg ikke det! ;)
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Muffinman

Sitat fra: laumb på søndag 11. august 2013, klokken 15:52
Om jeg så måtte sitti på en bruskasse hadde Model S vært bra nok. :)
Tulling! Godtar selvfølgelig ikke noe dårligere enn en ølkasse.
;D

Larsan

Etter over 400 mil i Tesla mod S har jeg nå blitt vant til og veldig glad i setene. Satte meg inn i gamlebilen (s-max med individual-seter) her forleden og da syns jeg plutselig jeg ikke satt noe godt lenger. Man må tydeligvis venne seg til nye seter som flere har kommentert her inne.

Leaf_2014

Satt i en ny X5 med komfortseter idag før jeg lusket bort til Tesla Skøyen. Her har Tesla myyye å lære. Fyttikatta for en skinnkvalitet, støtte sideveis og under låra, nakkestøtte som man nesten sovner i ...

Nakkestøttene på Tesla S er jo rett og slett forferdelige. Jeg blir sittende med hodet med altfor stor avstand til nakkestøtten http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=534952

I tillegg er nakkestøtten så smal at dersom man blir truffet på skrått bakfra BOMMER hodet på nakkestøtten. Da blir det knekk bommelibom. Etter en solid treff bakfra på E18 sist vinter blir man bevisst på sånt.
Leaf 2014

Bowers

Jeg avbestillte TMS'en og gikk for en ny 5-serie med M-sport og komfortseter. I forhold til de setene kommer ikke TMS'en over startstreken engang, men som nevnt tidligere i tråden så er smaken som baken.
Sidestøtten i TMS synes jeg var så som så, men det jeg synes var virkelig ille er "rompa" i setet. Veldig flat, altfor kort og veldig lite lårstøtte.
Men igjen, noen like setene i Toyota og andre liker setene i tyske biler... den eneste måten å vite selv på er å prøve.

scoot

#40
Sitat fra: tstol på søndag 03. mars 2013, klokken 22:47

Jeg har da noen spørsmål:

1. Til dere som har prøvekjørt TMS, hva synes dere om setene/sidestøtten?
2. Noen som vet noe mer om hvilke seter som kommer til europamodellen, evt som ekstrautstyr?
3. Hva hadde dere foretrukket: Raskest mulig levering eller nytt design på sete med bedre sidestøtte?

Mvh Torger
P2507

1. Gode seter, men altfor dårlig sidestøtte og ikke minst støtte for lårene. Jeg er også svært godt fornøyd med stoler jeg har hatt i diverse BMW´er, og de er ikke på langt nær like gode i mine øyne. Skuffende valg av stoler når du har 400HK å rusle med.
3. Jeg syns det er rart Tesla ikke har valgt å gjøre dette annerledes fra starten av. Når designet på bilen er sportspreget, understellet er sportspreget og alt det der. Hvorfor lager de da seter som ser sportslige ut, men som ikke er det?

Baksetene i TMS bør vi vel ikke gå inn på, de syns jeg var elendige - var som å sitte i Revaen....
2009 Revai

Jejl

Vet ikke om BMW X3 har like seter som X5, men synes Tesla sine er bedre enn X3 sine seter.

Gæsjan

X3 har ikke samme seter som X5

Setene var noe som jeg tenkte mye på i starten da jeg kom fra komfortsetet til BMW 5-serie. Etter å ha kjørt 5000 km i TMS må jeg innrømme at jeg ikke tenker noe på dette lenger. Enig med at nakkestøtten absolutt skulle vært nærmere bakhodet, men ellers fungerer forsetene i TMS helt OK. Når det gjelder sidestøtten synes jeg det er en fordel at sidevangene ikke stikker så langt ut ved daglig kjøring med mye inn ut. Må inn og ut av bilen for å hente avis, barn i barnehage/skole/ til jobb hvilket gir 8 inn og utstigninger før jeg er på jobb. På tidligere biler jeg har hatt med store vanger har de blitt slitt på kort tid selv om jeg er veldig obs på dette. Synes således at det er greit at setet i TMS er som det er, men enig i at de kunne tilbudt et sportsligere sete som ekstrautstyr.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

jkirkebo

Sitat fra: Gæsjan på fredag 22. november 2013, klokken 18:30
Enig med at nakkestøtten absolutt skulle vært nærmere bakhodet, men ellers fungerer forsetene i TMS helt OK.

I så fall fikk de være justerbare, for jeg vil absolutt ikke ha de nærmere bakhodet. For min del er de perfekte som de er, komfortmessig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA