Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Isolasjonfeil?

Startet av Lynet, onsdag 25. mai 2011, klokken 12:39

« forrige - neste »

Lynet

Petter Stordalen er ute og prøvekjører prototype i Åre http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article1624031.ece

Skjønner ikke at de skal bruke 2-3 år for å få den til!!! Normal utviklingstid for en ny bilmodell på en bilfabrikk er 6-12mnd.
Både motor, motorstyring, lader og batterier er hyllevare.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

arnejorg1

Ser at tråden er over ett år gammel, men svarer alikevell. En scooter bruker omtrentlig like mye energi som en bil gjør, men den er mindre. Dermed mindre plass til batteri og mindre rekkevidde. Derfor tar det nok litt lengre tid med en el-scooter
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

commiesoft

Akkurat denne er nok dau, Saab var involvert, men de kommer.

En liten 'side-bemerkning':

Hvorfor insisterer produsentene av disse scooterne på å produsere kjøretøy
som bråker som helvete i tjue mils omkrets, når de er så omstridte som de er?

Dersom de var lydløse som en skiløper, så er det grunn til å tro at de var mer
akseptert.. og at de kunne unngå restriksjoner, og selge fler.

På en måte er dette dumskap på samme måte som at produsenter pakker inn
produkter og mat i pakninger du må ha verktøy for å åpne.

Litt Amerikansk, som at det sier 'biip' når noen banner på TV mens de er i ferd
med å skyte huet av noen. :)
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

El rayo

Sitat fra: commiesoft på torsdag 05. april 2012, klokken 21:42
En liten 'side-bemerkning':

Hvorfor insisterer produsentene av disse scooterne på å produsere kjøretøy
som bråker som helvete i tjue mils omkrets, når de er så omstridte som de er?

Dersom de var lydløse som en skiløper, så er det grunn til å tro at de var mer
akseptert..
Tror jeg fikk svar på det i fjor sommer etter at jeg henstilte til en "gjest" på modellflyplassen å overholde støygrensen.
http://www.modellflynytt.no/thread29494-4.html#post284246
Håper tråden kan leses uten at man registrerer seg.

Det virker som  om bråket er en så viktig del av opplevelsen at uten bråk så er det ikke noe moro (å kjøre snøskuter).
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Joachim

Hehe. Heftig tråd. Går litt roligere i svingene her inne.

arnejorg1

Hadde sikkert vært gøy med el-scooter om de får det til. Kanskje det hadde hvert lov og kjøre mer i utmark dersom den hadde hvert elektrisk.
Da tror jeg faktisk salget hadde gått opp.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

wat

Jeg har snøskuter stående fast i Sverige hele vinteren og kjører en del mil. Dette resulterer i at mange liter drivstoff må bæres i jerrykanner. Må si det høres fristende ut og bare plugge i kontakten når dagen er ferdig, for så å være klar til nye mil på fjellet dagen etter :-)
Lykkelig eier av Leaf, som har blitt familiens hovedbil.

arnejorg1

Jeg tenker på og kjøpe hytte i sverige om noen år. Den vil jeg ha i utmarka, lengst mulig unna naboer. Noe som vil si at skal man komme dit om vinteren, må jeg bruke scooter. Så ja, elektrisk snøscooter; "hadde hvert fint det" ;) ;D
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

basar

Gammel tråd, men eneste jeg kunne finne.

Det finnes en sveitsisk modell som har mulighet for enkelt batteribytte. Det er vist løsningen for skipatrulje som må ha muligheten til å raskt klargjøre scooteren.

Hvis snøscooteren er stille nok med el-motor, er det greit for Turistforengingen da?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA