Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lampe for Elektrisk Feil og dertil stopp (kan kjøre videre etter tenning av/

Startet av cra, onsdag 11. juni 2008, klokken 14:06

« forrige - neste »

cra

Da ser det ut til at jeg nettopp har spart en hel masse elbil-eiere i Norge for en del frustrasjoner, gitt!  ;D

Jeg passerer innimellom Sykkylvsbrua. Denne brua er tilfeldigvis pilot for et nytt system som vistnok skal bli nasjonalt og kjøre på alle (?) bomstasjoner. De siste tre ukene har jeg fått melding om at passeringen ikke er godkjent. Det har hendt et par ganger før, men da har jeg alltid fått grønt kryss igjen ved neste passering. Ikke disse ukene.

Jeg ringte vegamot (de som styrer systemet) og lurte på om de kunne ordne så jeg ikke lenger blir fotografert. Alternativet ville være at jeg leverte inn brikkel og fikk tilbake depositumet mitt, så kunne de sortere bildene selv.

Jeg snakket med en hyggelig dame som trykket på noen taster og mente at det skulle være i orden i løpet av et par timer, altså i god tid til jeg skulle hjem. I orden var det ikke, men hun hadde lovet å følge med på abonnementet mitt, så jeg gjorde ikke noe mer med det.

I går kveld ringte hun igjen. Hun kunne da fortelle at de som laget systemet hadde funnet ut at det ikke fungerte når saldo var lik null og antall passeringer (eller hva det var) også var lik null, slik som det skal være på abonnementstype miljøkjøretøy. De var svært glade for at vi hadde funnet dette ut, for hvis ikke villde det være mange el-biler som ble fotografert når de rullet ut etterhvert.

Jeg fikk også vite at det var en 6-7 el-biler som passerer denne brua, men hun kunne selvfølgelig ikke si meg hvem de var. Så nå vet jeg at jeg kan sette opp steakout (det var hun som foreslo det) og finne ut hvem jeg evt. skal kontakte for å kanskje starte en elbil-forening e.l. a'la Agder Elbilforening. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Ha instrumentet og vannfyllingsutstyr godt synlig :D

Nå kan du ordne systemet hvor P-hus slippe elbiler inn og ut uten å måtte betale. Dette styres av bombrikken.
Hele Skandinavia kommer til å takke deg :o
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

hens

HMMMMM....
Jeg har et gammelt destillasjonsapparat i glass, kanskje jeg skulle ha dette liggende synlig i frontruten som et bevis på at jeg er elektrisk, eller kanskje det ville medføre flere stoppinger ;D
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Lynet

Tror ikke det med P-hus vil funke. Testet selv brikkeløsningen på Fosenferja, der ble jeg registrert som bil, men skal egentlig betale mopedavgift.
Jeg fikk beskjed om å kjøre på manuell neste gang.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA