Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilken bil ved relativt lang daglig belastning?

Startet av bosonic, tirsdag 20. mars 2007, klokken 14:34

« forrige - neste »

bosonic

http://www.peakmoment.tv/conversations/52.html

Ta dere tid til denne videoen på 19 min. hvor Janaya Donaldson fra "Peak Moment Television" intervjuer Otmar Ebenhoech, en av de store pionerene på konvertering av elbiler (i nyere tid)

Han forteller om hvordan interessen for elektriske kjøretøy ble vekket i 12 års alderen da han bygget sin egen elektriske go kart av trematerialer.
13 år seinere begynte han å konvertere biler og da han så hvor få deler det var å velge mellom til dette bestemte han seg for å begynne å konstruere elektronikken selv. Han produserer nå den kraftigste motor styring som er på markedet til egenkonvertering av elbiler, nemlig Zilla, hvor toppmodellen yter hele 640 Kw!

Videre kommer han inn på GM's Impact som senere ble til EV1, han snakker om Rav4-ev og om "Plug in" hybridene som nå kommer med Lithium batterier.
Forurensing er et annet tema som tas opp og på slutten av videoen presenterer han sin Porsche 914 som ble brukt som testbil da han utviklet Zilla.
Link til bilen: http://www.austinev.org/evalbum/293
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Betacar

Trondheim
Think 2000 - Citroen Berlingo 2000

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA