Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av PAS, tirsdag 03. september 2013, klokken 22:07

« forrige - neste »

PAS

Jeg hadde ikke noen bemerkninger til lakk ved levering, men etter noen dager var hele bilen ( både lakk og panoramatak ) nuppete og ujevn å ta på. Det viste seg at ( gratis) parkering på kommunal p plass like ved et løvtre hadde resultert i et tynt lag m kvae over hele bilen. Nå har den vært "spa" hos Torbjørn i Ås og lakken er blitt perfekt med klar toppforsegling. Har også fått med bøtte med "grid" og spesialsjampo så nå satser jeg på jevnlig vedlikehold for å bevare det strålende resultater. Om man ikke kan dette selv, er det vel vært pengene å overlate det til en proff.



Sent from my iPad using Tapatalk
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

TS

Sitat fra: Jimpec på fredag 30. august 2013, klokken 21:33
Jeg har hatt en Model S til lakkprep og voksing (Swissvax) i dag. Resultatet ble meget bra. (Legger en egen post med bilder i detailingtråden i løpet av helgen)

Lakken er veldig sticky og etter min mening er det tvingende nødvendig med en runde med maskin, både for å gå dypere glans og glattere overflate. Jeg kjørte Flex DA og Menzerna 4000. Lakken fikk en helt annen karakter og fargen (blå) ble helt strålende.
I alle tilfelle er lakken veldig myk, og de som sverger til "gullvasken på Shell" vil nok få seg en overraskelse etter noen runder. Tesla fortjener håndpleie.



Mener å ha lest at lakken er vannbasert pga miljøkrav til produksjon i California og at den må være myk fordi aluminium er mykt/bevegelig

Selv skal jeg foliere min med Oracal så snart jeg får den, men lurer på om det er noe poeng å rense eller behandle lakken først .. Noen tanker om det?

Vil uansett la den gjennomgå en skikkelig lakkbehandling og forsegling om et par år når folien skal av..

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Jimpec

Sitat fra: TS på torsdag 05. september 2013, klokken 20:57
Sitat fra: Jimpec på fredag 30. august 2013, klokken 21:33
Jeg har hatt en Model S til lakkprep og voksing (Swissvax) i dag. Resultatet ble meget bra. (Legger en egen post med bilder i detailingtråden i løpet av helgen)

Lakken er veldig sticky og etter min mening er det tvingende nødvendig med en runde med maskin, både for å gå dypere glans og glattere overflate. Jeg kjørte Flex DA og Menzerna 4000. Lakken fikk en helt annen karakter og fargen (blå) ble helt strålende.
I alle tilfelle er lakken veldig myk, og de som sverger til "gullvasken på Shell" vil nok få seg en overraskelse etter noen runder. Tesla fortjener håndpleie.



Mener å ha lest at lakken er vannbasert pga miljøkrav til produksjon i California og at den må være myk fordi aluminium er mykt/bevegelig

Selv skal jeg foliere min med Oracal så snart jeg får den, men lurer på om det er noe poeng å rense eller behandle lakken først .. Noen tanker om det?

Vil uansett la den gjennomgå en skikkelig lakkbehandling og forsegling om et par år når folien skal av..



Av det jeg kan om foliering (som ikke er så mye) så mener jeg det ikke vil være noe poeng å gjøre noe detailing på en bil som skal folieres. De som legger film renser lakken veldig nøye for at filmen skal få best mulig feste, så det som er lagt på av "ting" blir nok fort borte igjen. Bedre å spare på lakken til folien skal av igjen.
Dette stiller seg sikkert litt forskjellig dersom det er en gjennomsiktig folie som skal legges på.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA