Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nytt design på hjemmesiden

Startet av Griffel, torsdag 05. juni 2008, klokken 07:44

« forrige - neste »

Griffel

TV2 Vindkraft kan drive din nye elbil

Se:
http://www.tv2.no/nyhetene/snop/article1827730.ece

Her kan vi blant annet lese om et elbil konsept som skal testes ut i Israel og Danmark.

Sitat:
" At Danmark er med på laget er ingen tilfeldighet. I Danmark blir nærmere 20 prosent av strømmen produsert med vindkraft.
Ifølge selskapet kan vindkraft fra Danmark alene sørge for kraft til hele det skandinaviske bilmarkedet. "

Hva er galt med Norsk vannkraft?  :o Skal vi importere Dansk dyr miljøvennlig vindkraft  slik at vi kan eksportere billig vannkraft til Nederland med høy fortjeneste.

Og videre:
"- Med dagens bensinpriser kan man lade opp én bil. Og til samme pris som om man hadde kjørt med bensin, får man nullutslipp fra bilen, og nullutslipp fra å produsere strømmen til bilen, sier Agassi." :o
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Sitat fra: Griffel på onsdag 14. mai 2008, klokken 12:04

Og videre:
"- Med dagens bensinpriser kan man lade opp én bil. Og til samme pris som om man hadde kjørt med bensin, får man nullutslipp fra bilen, og nullutslipp fra å produsere strømmen til bilen, sier Agassi." :o


Får håpe der ikke er en skjult agenda inne i den setningen der. Kan tolkes dit at en vil øke strømprisen dramatisk, eller er det noe annet han sier.

I dag kjører vi gjerne 5 mil til kosten av 1 liter drivstoff, og selv den beste 3l bilen kommer kun ehh. 3 mil på den mengden drivstoff.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hens

"Ifølge selskapet kan vindkraft fra Danmark alene sørge for kraft til hele det skandinaviske bilmarkedet. "

Javel, og med den potensielle vind og bølgeenergi som ligger i norskekysten, kan hele Europa forsynes med elbilenergi.

Hei politikere, øyner dere muligheten for en ny "Fornybar energi-ministerstilling?"
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Boogie

#3
Vi har også andre alternativer.

Dersom du monterer solfangere på taket av huset vil du redusere strømutgiftene dine med mye mer enn det du trenger for å kjøre opptil flere elbiler.
Varmen/kraften får du gratis når anlegget er innstallert, og frakten er minimal (intet tap fra Danmark til Norge).

Og det beste av alt er at du kan si at bilen din nå går på solenergi!!!
Det er vel ikke så miljøfarlig?

Selv har jeg lagt inn vannpumpe som henter varme 200 m nede i bakken, men har tenkt å montere en solfanger også, så kan varmepumpen slappe av i sommerhalvåret.

Så da kjører vel jeg på jordenergi om vinteren og solenergi om sommeren:D
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

bosonic

Øyvind Lunde, en ikkje ukjent skikkelse her på forumet har skjønt dette.
Les om anlegget hans her
8)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA