Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilken bil kjører du i dag?

Startet av Olsleaf, torsdag 22. august 2013, klokken 17:51

« forrige - neste »

Olsleaf

Vi får refinans på leilighet snart og har da mulighet til å oppgradere til en litt større elbil. Men det er ikke enkelt å velge. Nå har Leaf kommet med ny type og ca 2 mil ekstra rv. Mens IMiev også har kommet med en ny med 1 mil ekstra rv. Leaf har masse ekstra utstyr, og har et sete mer, pluss mer plass.

Vårt kjøremønster er t/f jobb 6km, t/f Trondheim-Stjørdal 7,2 mil, og 1 eller 2 ganger ut til Byneset ca 2 mil hver vei. 1 gang i året går turen til Uppsala i Sverige. Litt vanskelig, selv om det er hurtigladere hele veien til Sundsvall.

Ikke så mye forskjell i rekkevidde, litt mer regenerering på IMiev. Så er prisen 40000 i forsjell mht til lån. Jeg liker Leafen godt, og kona liker IMiev. Valgets kvaler. Ingen av bilene er dårlige, begge har sine gode sider.
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Jafo

Du nevner jo egentlig det meste selv.

Det er nok mere bil i en Leaf, mer utstyr, flere gadgets, flere seter, men også en 40k i prisforskjell enten man velger ny eller brukt.

Vi valgte MIEV og har ikke angret et sekund. Eneste jeg til en viss grad savner er Cruise Control.. Har en litt kronisk tung høyrefot og ender litt vel kjapt opp i venstrefelt, med dertilhørende ekstra strømforbruk  ;D
(Selv med fart opp mot fartsperra kan du kjøre en 6-7 mil ;))

MIEV en mindre, og har bedre muligheter for å snike seg fram.

Velger du LEAF kommer du nok heller ikke til å angre :)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Testet noen dager sist vinter med min søsters IMIEV og både hennes og min konklusjon er at det ved kjøring på landevei om vinteren vil man merke stor forskjell på Leaf og IMIEV:
- Tykkere polstring i Leaf'en gjør at man slipper den iskalde døren på trillingen. I tillegg er det oppvarmet ratt og varme i alle seter som er fantastisk godt å ha. Varmeapparatet i Leaf'en er også mer effektiv. Leaf'en (med vinterpakke) er en soleklar vinner under slike forhold.

- Foregår kjøring hovedsaklig i by/tettbebygd strøk og kortere strekninger betyr overnevnte mindre og IMIEV'en har en fordel med at den er mer letthåndterlig på trange parkeringsplasser.


Thomas Parsli

Hvis man ikke trenger den ekstra plassen i Leaf (bedre benplass, mer plass til barnesete) er forskjellen liten.
For de som kjører langt om vinteren kommer iMiEV bedre ut med webasto, ellers blir det hipp som happ.

Leaf er 4,4meter lang, mens iMiEV er 3,4meter. Det merkes nok når man skal parkere på korte plasser i sentrum, selv om ryggekameraet på Leaf er fantastisk ved parkering.

Vi skulle egentlig kjøpe iMiEV, men etter prøvekjøring med to barn -hvorav ett i bakovervendt barnesete- valgte vi heller å vente på Leaf.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Ellis

Hei
Har hatt Leaf siden juni og har ikke angret. Veldig bra bil. Sjekket Miev, sikkert bra, men baksete er bare en benk, og ikke holdbart spør du meg Har du barn, så kjøp en Leaf. Eller en VW E UP? Leaf har bra kollisjonssikkerhet, mye bedre en Miev om en går litt bak tallene. Når det er sagt har Leaf mye mer fiksfakseri, og Nissan er nok ikke noe kvalitetsbiler akkurat, men foreløpig ser det bra ut.
Nissan Leaf, sølv.
Asker

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA