Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: DIY elbil

Startet av permagne, tirsdag 17. juni 2008, klokken 13:32

« forrige - neste »

Tbl

Vil gjerne kjøpe en Golf el bil.
Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt en slik? (Utenom på finn.no)
Hvor blir de produsert?
Er det noen som har importeringstips for slike?

Rio

Hei,

De ble produsert rundt 1995. 200 stk på verdensbasis. Ca 15 av dem er i Norge.

Fra tid til annen selges noen av dem i Tyskland.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

elektrolux

De er ofte lavere priset i Norge enn i utlandet. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Tbl

Tusen takk for svar :)
Det var da utrolig trist at det var så vanskelig å få tak i en Golf!
Får vurdere en fransk el bil da.
Hvilken er mest sikker ved uhell og har plass til barnesete?

elektrolux

Jeg syntes franskmennene hittil har laget de beste Elbilene, men det spørs om ikke Think er best på sikkerhet.

Om du greier deg med 2 seters varebil vil likevel en Berlingo, eller Partner være tryggest.

Ellers må du greie deg med bil som i Svenske synsam kom ut som 40% værre i sikkerhet enn andre tilsvarende biler, nemlig Peugeot 106 eller Citroen Saxo.
Men husk, for å greie å skade deg, må du først kollidere, og med den kjørestilen Elbil legger opp til er dette enda mer usannsynlig enn i en vanlig bil.

Vet ikke hvilken bil en for tiden er mest utsatt for skader i, men det har aldri vært de bilene som vi gjerne skulle tro det var. F.eks mini, 2 CV boble etc. Nei sjåførene av disse bliene viste de hadde lite å vinne på en kollisjon, og unngikk dette i det lengste. Slik er det nok med Elbilistene også, så jeg ville ikke vært for opptatt av mangelen på konstruktiv sikkerhet.

Se heller på tilstanden på batterier, og ta en titt på dette: http://elbil.no/forum/index.php?topic=797.0

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rio

Sitat fra: elektrolux på lørdag 31. mai 2008, klokken 13:12
Jeg syntes franskmennene hittil har laget de beste Elbilene, men det spørs om ikke Think er best på sikkerhet.

Om du greier deg med 2 seters varebil vil likevel en Berlingo, eller Partner være tryggest.

Ellers må du greie deg med bil som i Svenske synsam kom ut som 40% værre i sikkerhet enn andre tilsvarende biler, nemlig Peugeot 106 eller Citroen Saxo.
Men husk, for å greie å skade deg, må du først kollidere, og med den kjørestilen Elbil legger opp til er dette enda mer usannsynlig enn i en vanlig bil.

Vet ikke hvilken bil en for tiden er mest utsatt for skader i, men det har aldri vært de bilene som vi gjerne skulle tro det var. F.eks mini, 2 CV boble etc. Nei sjåførene av disse bliene viste de hadde lite å vinne på en kollisjon, og unngikk dette i det lengste. Slik er det nok med Elbilistene også, så jeg ville ikke vært for opptatt av mangelen på konstruktiv sikkerhet.

Se heller på tilstanden på batterier, og ta en titt på dette: http://elbil.no/forum/index.php?topic=797.0



Hei,

Jeg er ikke nødvendigvis enig i at det er mer usannsynlig at en elbil er i en kollisjon enn en annen bil. Vårt kjøremønster er kanskje annerledes, men det i seg selv kan bety at vi gjør noe annet enn det andre forventer, og derfor er man faktisk mer utsatt. Videre, mange elbiler er små, og derfor vanskeligere å se enn gjennomsnittsbilen.

Jeg tror også at de som kjører andre biler også (generelt) er like opptatt av å unngå ulykker som vi er, men faktum er nok at ulykker skjer likevel.

Sikkerhet er viktig, og selv om man selvsagt kan diskutere hvilke biler som er sikrest, så mener jeg det blir feil å flytte fokus vekk fra sikkerhet. Man trenger ikke mer enn et par elbil-ulykker (med dødsfall) på førstesiden av VG før elbilmarkedet virkelig blir truffet hardt.


Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA