Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilparaden

Startet av Rogerer, mandag 02. september 2013, klokken 09:16

« forrige - neste »

Rogerer

Hei

Får min model s om ei uke (maks håper jeg), og ser litt på dette med lading. Jeg driver en del med bygging av store næringsbygg, og ønsker å legge til rette for hurtigladestasjoner type 2 på alle nybygg, og kanskje noen eksisterende.

Nesten alle våre nybygg blir prosjektert med egen trafo og 400 volt. Det vil med andre ord ikke koste noe spesielt å etablere noen type 2 ladestasjoner. Ihvertfall hvis jeg legger til grunn at elbilhjelpen.no skal ha ca 8.000 for en 32amp 400 volt type 2 ladestasjon.

Jeg ser at det største hinderet med elbil blir å få kurant ladestasjoner, som ikke krever eget abonnement eller nøkkelkort. Jeg ser for meg samme løsning som for p-automater der man betaler med kort eller mynter. Evnt betaling via mobil. Så får man f.eks betale 2 kroner per kWt man trekker.

Noen som kan gi meg kontaktdetaljer eller hjemmesider til noen som fører slike løsninger?

Nuvolari

Sitat fra: Rogerer på søndag 25. august 2013, klokken 19:36
Hei

Får min model s om ei uke (maks håper jeg), og ser litt på dette med lading. Jeg driver en del med bygging av store næringsbygg, og ønsker å legge til rette for hurtigladestasjoner type 2 på alle nybygg, og kanskje noen eksisterende.

Nesten alle våre nybygg blir prosjektert med egen trafo og 400 volt. Det vil med andre ord ikke koste noe spesielt å etablere noen type 2 ladestasjoner. Ihvertfall hvis jeg legger til grunn at elbilhjelpen.no skal ha ca 8.000 for en 32amp 400 volt type 2 ladestasjon.

Jeg ser at det største hinderet med elbil blir å få kurant ladestasjoner, som ikke krever eget abonnement eller nøkkelkort. Jeg ser for meg samme løsning som for p-automater der man betaler med kort eller mynter. Evnt betaling via mobil. Så får man f.eks betale 2 kroner per kWt man trekker.

Noen som kan gi meg kontaktdetaljer eller hjemmesider til noen som fører slike løsninger?

www.salto.no
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert


OleJA

Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

fredag

Sitat fra: Rogerer på søndag 25. august 2013, klokken 19:36
Hei

Får min model s om ei uke (maks håper jeg), og ser litt på dette med lading. Jeg driver en del med bygging av store næringsbygg, og ønsker å legge til rette for hurtigladestasjoner type 2 på alle nybygg, og kanskje noen eksisterende.

Nesten alle våre nybygg blir prosjektert med egen trafo og 400 volt. Det vil med andre ord ikke koste noe spesielt å etablere noen type 2 ladestasjoner. Ihvertfall hvis jeg legger til grunn at elbilhjelpen.no skal ha ca 8.000 for en 32amp 400 volt type 2 ladestasjon.

Jeg ser at det største hinderet med elbil blir å få kurant ladestasjoner, som ikke krever eget abonnement eller nøkkelkort. Jeg ser for meg samme løsning som for p-automater der man betaler med kort eller mynter. Evnt betaling via mobil. Så får man f.eks betale 2 kroner per kWt man trekker.

Noen som kan gi meg kontaktdetaljer eller hjemmesider til noen som fører slike løsninger?

Zero Carbon World driver med utbygging av ladestasjoner i UK. Sjekk med dem om deres erfaringer med forretningsmodeller for betaling og med utstyr.

http://zerocarbonworld.org/
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA