Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lock/unlock impossible while charging !?

Startet av frank, fredag 12. juli 2013, klokken 13:22

« forrige - neste »

frank

Er det noen som vet om forfjærene er de samme som på en vanlig P106, evt. hva slags type.
Kanskje noen har noen brukte liggende.
Prisen på nye hos BOS er ganske stiv.
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

Svesa

Har et par 106 Electric delebiler stående. Hva er et sett brukte dempere verdt?

frank

Takk for tilbudet, men problemet er vel at er ganske mye arbeid å demontere fjærene og i tillegg blir det jo en del frakt.
Får jo nye uorginale fjærer til Fossilversjonen ganske rimelig, men det har vært litt vanskelig å fastslå hvor stor vektforskjell det er på forakselen, er fristet til å prøve med en slik.
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

torle

#3
Da den ene fjeren røk på min Partner, tok jeg først ut en fjær til bensin, den var ikke i nærheten, tok så ut en til diesel, den hadde like mange vindinger og så veldig lik ut, er nå montert og det fungerer helt fint med en diesel fjær og en el bil fjær.

orginal fjær til P 106 har dele nummer 5002H0
FJÆR FJÆRING FORAN REFERANSE 2 GULS + 1 ORANSJE

til 1,5 Diesel heter

5002 35
FJÆR FJÆRING FORAN
- UTEN KLIMAANLEGG
REFERANSE 2 GRØNNS + 1 RØD
lien barême de temps correspondant
   
5002 HS   
- KLIMAANLEGG
REFERANSE 3 RØDS + 1 BLÅ 106 KID ELLER 2 RØDS


Går en så inn i listene til deleskaffere så er der kun 5002 35 som kan skaffes men da med 4 forskjellige alternativer...går en inn i samme katalog og ser på P106 1,5 diesel så får en opp
5002 T4 som referanse...

Denne var ikke enkel.  :'(
Tor
Ask - Askøy
Kia Soul EV, grå 2016
Peugote  Partner 1999 Electric solgt

frank

Takk for svar, tror jeg skal prøve å få kjøpt en uorginal dieselfjær, tror nok den kan passe bedre vektmessig også på 106.
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

torle

#5
Billigs i Bergen ser ut til å være Autorek på Minde 688,- uten rabbatt, og det ser ut til å være på lager.

Vest bilutstyr Kokstad ligger inne med 868,-

Romnes Midtun ligger inne med 933,-

Alle disse referer til orginal del nr 5002 T4 og jeg må ta forbehold om at oplysningene kan være feil... ::)

Lykke til
Tor
Ask - Askøy
Kia Soul EV, grå 2016
Peugote  Partner 1999 Electric solgt

frank

Tusen takk for opplysningene.
Skal hente fjæren hos Autorek på tirsdag.
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

elektrolux

Rart at fjørene plutselig begynner å ryke.

Solgte sist uke et komplett fjørbein til P106e for 500 kr. Har fremdeles det på førersiden liggende.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Jeg solgte et komplett førerside fjørbein til P106e for 500 kr, men det ble montert på en Think.
Har fremdeles det til høyresiden liggende.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

frank

Noen mener at det var kulden i vinter som tok knekken på fjærene, har nok kjørt en stund med knekt fjær.
Har også nylig byttet begge forfjærene på familiens andre Peugeot, en 307.
Det er faktiskt andre gang på et par år det skjer, til denne finnes det mange forskjellige merker å få, kjøpte nå Leschøfors.
Det er viktig å også sjekke lageret på toppen av fjæren.
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

Goodrun

Angående fjærer: Det er viktig at fjærene er helt like, lik lengde likt antall tørn, flik diameter på stålet, fjærkoeffisient osv. Dette er ting som må være likt av sikkerhetsmessige grunner. Forskjellige fjærer og forskjellige støtdempere gjør at, ved brå bremsing, vil det ene dekket vil miste grepet før det andre. Bremselengden blir lengre og det blir lettere sleng på bilen. En ny fjær kan, selv om den har samme partnummer/fargekode som den gamle, ha andre egenskaper enn en slitt sammensunken gammel fjær. Bytt derfor alltid fjærer, støtdempere, bremseskiver, bremseklosser (og evt. dekk) parvis på samme aksel. 
2003 Saxo Electrique, Nicad. Nordre Frogn Nesoddlandet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA