Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: OVMS for Think

Startet av belgarath, mandag 02. september 2013, klokken 19:08

« forrige - neste »

belgarath

Heisann

Funderer på å bytte ut min litt slitne men veldig kjære Land Rover med en nyere arbeidsbil og ha har tankene falt på elbil. Av de som ligger ute til salgs nå er det hovedsaklig Think som tiltaler meg. De nyere elbilene blir for dyre og blybatteribaserte ender opp med å måtte bytte batteri en gang i året..(?)

Jeg kjører tre mil hver vei til jobb, fra Lensvik til Orkanger for de som er kjent, for øyeblikket tre dager i uka, men dersom det blir omlegging i turnus kan jeg jo få vanlig fem dagers uke.

Dilemmaet mitt er om jeg skal gå for en rimelig Classic (eller to), bruke tid og omsorg (som jeg har gjort på Landroveren) på å holde den i stand, eller om jeg skal smile pent til en eller annen bank og finansiere en ny-Th!nk?

Jeg ser fordeler og ulemper med begge og klarer ikke helt å bestemme meg for om følelsen (og bekvemmeligheten) med nyere bil er verdt de ekstra fianskostnadene.

MVH
Ole B
Ole B.
Lensvik, Sør Trøndelag
'00 Land Rover Discovery td5 "Landeveisrøveren"
'08 Think City Zebra

arv

Jeg hadde en 2000 Think. Lite problemer, men vann må fylles på batteriene hver 3300 km.
Nye Think, fra 2008, er enklere å holde. Ingen vannfylling, bare lade når en har 220 v i nærheten.
2008 støyer. Jeg har nå en 2011 som jeg er veldig fornøyd med. Skal beholdes selv når jeg får min Tesla i november .
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Caspar

Det er avgjørende for valget om du kan skru selv. Classic er en veldig bra bil hvis du kan skru litt og har interesse, da blir den uslålig på kr/km
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Vil påstå classic'en er bygget mer med tanke på evig liv, enn den nye.

Hadde det ikke vært for feilprogramert BMS som gir batteripakken at hardt liv er den omtrent feilfri.

Ja. ja. Laderen svikter med ujevne mellomrom, og bakakselen liker dårlig vanninntrengning til lageret.

Siden du skrur selv bør du kjøpe 2 defekte biler til til sammen 20-30000 kr, så kjører du gratis de neste 10 år. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

belgarath

Sitat fra: elektrolux på mandag 26. august 2013, klokken 18:18
Ja. ja. Laderen svikter med ujevne mellomrom, og bakakselen liker dårlig vanninntrengning til lageret.
Er dette bakaksel fra en PSA-bil? Sikkert ikke riktig tråd å stille spørsmålet, men jeg kikket igjennom verkstedmanualen forleden og den ligner fryktelig på bakakselen jeg hadde på Berlingoen på midten av totusentallet..

SitatSiden du skrur selv bør du kjøpe 2 defekte biler til til sammen 20-30000 kr, så kjører du gratis de neste 10 år. ;)
Det var dette jeg egentlig tenkte å gjøre  8) Med Land Rover kan en ikke være redd for å skru..  ;D
Ole B.
Lensvik, Sør Trøndelag
'00 Land Rover Discovery td5 "Landeveisrøveren"
'08 Think City Zebra

Yeyeye

Hei og Velkommen på forumet.
Jeg(vi) har pr nå 2 Think Classic på skilter og en ekstra som delebil.
Du hører ut som en perfekt eier av en classic. Har du ikke lademulighet på jobb, bør du gå for en med webastovarmer. Lensvik Orkanger er vel uten så mye opp og ned langs veien, så 6 mil bør være overkommelig selv om vinteren(med webasto for komfortabel temp).
Classic er langt fra noen racer, har du prøvd en? du kan kanskje bli litt skuffet av effekten i forhold til en nyere Think, eller spesielt nyere elbiler ellers.
Bakaksling er PSA ja, lik peugeot 106, cit.... saxo osv. Billige deler om en tar det før tappen ruster.


AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

belgarath

Lading på jobb tror jeg ikke er noe problem. Sjefen mente at om ikke annet skulle vi legge ut en skjøteledning midlertidig.
Vi har flere kjølebiler som står på strøm om natta, så jeg "snylta" motorvarmer i hele forrige vinter.
Ole B.
Lensvik, Sør Trøndelag
'00 Land Rover Discovery td5 "Landeveisrøveren"
'08 Think City Zebra

Torn

Håper du ender opp med Classic, har selv 2, men ingen delebil.... ennå.

Har vært kjekt med flere Classic entusiaster i Trondheimsområdet.
Trondheim
- EVT4000, El-scooter (2011- 2012)
- EVT-168 (2015-2016)
- Think Classic 2000, NiCd, Grønne Lynet,  (06/2012--> )
- Think Classic 2000, NiCd, Blå plastjolle, (07/2012- 07/2014,)   2X Blå ble demontert før vraking for å sikre deletilgang.
- Think Classic 2000, NiCd, Rød US, (06/2014--> )

Elsykkel (2016-->)

belgarath

En Classic frister egentlig veldig ja, men det kan se ut til at alt som er til salgs er objekter som trenger batteripleie.
Jeg har siktet litt på disse to:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43567967&ov=web
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43187811&ov=web

Alle entusiaster ønsker å se høyest mulig verdi på sine kjære biler, men jeg vil gjerne ha disse to ned fem tusen hver. Det er tross alt reparasjonsobjekter eller delebiler.
Håpet var at den hvite var den beste, for jeg synes den ser best ut, men det bør være gode deler nok til en god bil iallefall.

Utfordringen med en Classic blir å bygge en batteripakke som er god.
Fordi om jeg kan lese og spørre meg til mye kunnskap, så krever det utstyr som jeg ikke nødvendigvis kan ta meg råd til for å få det til skikkelig.
Ole B.
Lensvik, Sør Trøndelag
'00 Land Rover Discovery td5 "Landeveisrøveren"
'08 Think City Zebra

Olsleaf

Jeg har både ny og gammel Think. Tenker å selge den nye nå. Den har nytt batteri. Den gamle er mer usikker mht batteriet, men den fungerer bra. Si ifra hvis du er interessert.

Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Torn

Sitat fra: belgarath på tirsdag 27. august 2013, klokken 21:52

Alle entusiaster ønsker å se høyest mulig verdi på sine kjære biler, men jeg vil gjerne ha disse to ned fem tusen hver. Det er tross alt reparasjonsobjekter eller delebiler. 


Du får gjøre som jeg gjorde med den blå:  Ventet til det hadde gått en tid, og la så inn ett bud på bilen.  Dermed ble tidligere eier kvitt bilen, og jeg fikk en delebil som ble bruksbil etter litt reparasjon. 


PS.   Det finnes testutstyr for batteriene i Trondheim.  Er en tidkrevende prosess, og så er det å få lånt det av dem som har eierandeler i denne (ikke meg)
Trondheim
- EVT4000, El-scooter (2011- 2012)
- EVT-168 (2015-2016)
- Think Classic 2000, NiCd, Grønne Lynet,  (06/2012--> )
- Think Classic 2000, NiCd, Blå plastjolle, (07/2012- 07/2014,)   2X Blå ble demontert før vraking for å sikre deletilgang.
- Think Classic 2000, NiCd, Rød US, (06/2014--> )

Elsykkel (2016-->)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA