Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtigladestasjoner i Hamar, Moss og Økern - status ?

Startet av elektrolux, fredag 02. desember 2011, klokken 17:15

« forrige - neste »

elektrolux

Viser til Sticky om bruk av Bombrikke i Leaf folderen

Her påstås det at Bombrikke MÅ brukes for å unngå fakture i etterkant.

Like etter at sticky'en ble lagt ut, er dette avkreftet i vedlagte skriv fra Samferdselsdepartementet.

I skrivet står det bl.a:

Kjøretøy uten gratisabonnement som passerer i felt bare beregnet på abonnementer eller felt bare for betaling i automat, kan ilegges tilleggsavgift for unnlatt betaling av bomavgift.

Automatiske bomanlegg sluser alle kjøretøy enten de bruker bombrikke eller ikke gjennom samme felt. Utskilling av avgiftsgruppe for kjøretøy uten bombrikke vil da skje bassert på skiltnummer. Er det snakk om en Elbil vil systemet i de aller fleste tilfeller oppfatte dette som en avgiftsfri passering, og la være å sende ut faktura.

Kjører en uten bombrikke i et anlegg med manuelt felt, må en bruke det og framvise bilens vognkort for å få fri passasje.

Desverre har det i alt for lang tid hersket en misforståelse om interne regler og praksis. Dette har medført at ansatte i god tro har sendt ut feilaktige faktura. Så snart riktig regelforståelse blir innført, vil slike feilfaktureringer begrenses til et minimum. Feilfakturering har også forekommet på kjøretøy med Bombrikke, så det vil aldri være noen garanti mot dette uansett om en velger å bruke bombrikke eller ikke.

Vi bør nå konsentrere oss om å spre budskapet om hva de faktiske og gjeldene reglene er, i stedet for å nøre opp om feil forståelse av dem.

Jeg mener at det blir feil å legge ut en sticky som bevist inneholder biaset informasjon. Det må gjerne oppmuntres til en gitt praksis, men da bør det åpent forklares hvorfor en foreslår dette, og ikke forsøke å lure folk basert på feilinformasjon.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Hans Håvard Kvisle

Er den iherdige autopassmotstanderen fornøyd med formuleringen på denne siden?
http://elbil.no/praktisk
St.Hanshaugen

elektrolux

Det er han.  :)

Så enkelt og nøytralt kan og bør det gjøres.


Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA