Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen flere bilder av Leaf 2013 Tekna Metallic Slate

Startet av HABEL, lørdag 03. august 2013, klokken 15:57

« forrige - neste »

ohh

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 24. juli 2013, klokken 20:39
Enig med laumb. Model S blir eneste bilen vår. Å kjøpe to for å ha en som et bedre egnet til å dra på senteret med bil tullete. Drar på hyttetur sikkert 10-15 ganger i året med tre i bilen og mye bagasje. I tillegg til et par langturer til Trondheim hvert år. Så får det heller være at den er litt større enn Passaten når den skal parkere (langt bort fra andre) på det lokale senteret.
+1

Bytt ut tre med fem, og Trondheim med København, så er det min story.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

TS

#46
Enig med Laumb

Neste år skal bilen være vår eneste og jeg har planer om å bruke den i jobb og besøke så mange av Norges fylker som mulig iløpet av det året. Så langt nord jeg kommer på SC.
Også bilferie.
Regner med totalt minst 30.000km

De fleste km med minst én passasjer

Med dagens dieselbil og praksis hadde det vært blitt maks 15.000km og mange flyreiser ekstra for meg OG passasjer.
Dvs ingen annen elbil eller fossil bil ville gjort dette mulig for meg og miljøet. ( Jeg nekter å bruke privat fossilbil på lange reiser fordi det utgjør et tap pr km, med T S vet jeg ikke nøyaktig hva tapet blir pga ukjent verditap : )

Med mitt regnestykke er det miljøet som vinner..

Og statskassa taper noe på dieselavgifter og flyplassavgifter etc..

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

cra

Sitat fra: OleJA på tirsdag 23. juli 2013, klokken 20:13
Mistenker at MVA. fritaket er relativt svakt forankret i lovverket.

Helt riktig. Elbil er (teknisk sett) ikke fritatt for mva, men har for tiden en sats på 0%. Å justere satsen kan gjøres med et pennestrøk over natta. Hadde den vært fritatt (i ordets rette betydning) så hadde det vært en helt annen mølle å gjeninnføre mva. Så her er det noen som har vært smarte for en stund siden (desverre?) ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

erikf

Enig i at med TMS sin ankomst vil en del av incentivene virke umotiverte.

I løpet av 2013 begynner virkelig usikkerheten rundt elbil å forsvinne.
Det settes opp flere hurtigladere.
Det blir allemannsinformasjon at elbil kan være familiens eneste bil.
Og man kan kjøre til danmark eller tur/retur Bergen-Oslo uten problemer med Leaf.

Grunnlaget for å kjøpe en miljøsyndende fossilbil svinner bort. Diskusjonen er ikke om elbilkjøperne skal miste sine incentiver. Avgiftsgapet mellom elbil og fossilbil må derimot økes. Siden det minker på grunner til å velge fossilbil kan det legges flere og større avgifter på fossilbilen og drivstoffet den bruker. Det er ingen grunn til at forskjellen mellom de økonomiske forholdene ved å ha elbil eller fossilbil skal minke slik mange spår. De kommer til å øke, selv om enkelte elbilincentiver vil tas (delvis) bort.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

TS

#49
Det er bedre å øke avgifter på BRUK av fossilbil. Både i form av økte bompenger og drivstoffavgifter. Dette kan også ha geografiske begrensninger slik at det ikke slår urettferdig ut ( nordover.) Rundt byer bør det være et nullutslippsmål fra personbilparken før 2020.
Det er ingen tvil om at elbiler er fortsatt langt dyrere på kort sikt og kjøper tar en større risiko med tanke på pga rask utvikling i teknologi og pris.
Derfor bør ....

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

erikf

Sitat fra: TS på lørdag 27. juli 2013, klokken 09:35
Det er ingen tvil om at elbiler er fortsatt langt dyrere på kort sikt og kjøper tar en større risiko med tanke på pga rask utvikling i teknologi og pris.
Derfor bør


Har dessverre fossil bil som nå tilhører fortiden..
Model S forventes levert i desember.

;D
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

HABEL

Stor mediadekning av Tesla sine luksus biler har nok vært bidragsgivende til dagens uttalelse på Dagsrevyen om at EL-bilenes dager i Taxi feltet kan være talte.

"Du tror det ikke før du får se det!"

Og det tok sannelig ikke lang tid...   I just knew it.
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

fortoggale

Politikerenes lodd er å høste fruktene av sine beslutninger.

Hvis de forringer vilkårene for TMS kan Tesla se at markedet eroderer i riket og dermed redusere virksomheten til Tesla Norge. Bil nr. 1 for de bemidlede blir nok en gang fossil, Gen III kommer ikke hit og bil nr. 1 for almuen blir også fossil. Bil nr. 2 derimot kan bli elektrisk hvis det ikke er noen billigere fossilbiler i bruktmarkedet.

Jeg hadde håpet at vi kunne for en gangs skyld få et regime som kunne tenke selv og ikke la seg styre av slike byråkrater som vi fikk se på TV i går. Derfor oppfordrer jeg alle at vi tar turen innom valgbodene i Langgaten, Kirkegaten, Storgaten eller hva den nå heter og snakker med de som står på standen. Få over argumentene og skap entusiasme hos dem. Det er første gang siden Lindisfarne at Norge igjen kan gjøre noe skjellsettende som faktisk endrer verden - og denne gang til det bedre. Snakk både med de dere liker og ikke minst de andre. Representantene mister ikke nødvendigvis en plass på tinget selv om du vil ha noen andre.

Få navn og nummer på dem så dere kan ringe og si fra hvis de finner på noe tøys etter den 9. sep ;)
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA