Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det noen som har oversikt over kampanjer på Leaf?

Startet av trondhla, lørdag 24. august 2013, klokken 14:07

« forrige - neste »

trondhla

Så vidt jeg har kunnne lese meg frem til må begrunnelsen være for at el.bilen skal bli kastet ut av kollektivfeltet må det det være betydelige problemer for kollektivtrafikken forårsaket av el.bil. Dette er nedfelt i NTP (nasjonal transportplan).
Per idag er et ikke en slik sitiuasjon og den varslete tellingen er kun et kontrolltiltak for å få oversikt over el.bil tettheten. Men det er en lang vei å gå fra en telling til et forbud. En eventuell borgelig regjering såvel som sittende har ikke indikert at de vil reduserere el.bil fordelene og jeg tror at vi trygt kan imøtese fremtiden i kollektivfeltet.
Den egentlige grunnen til at det hele har vokst ut av alle proposjoner i den siste tiden heter Tesla Model S. Det er nemlig en BMW M5-konkurrent, en førsteklasses lukusbil med gode fartsegenskaper langt over middels. Det har trigget missunelesgenet hos minst en SSB-forsker og en direktør i veidirektoratet. Og journalister følger villig opp.

Elmo

Sitat fra: trondhla på lørdag 17. august 2013, klokken 11:19
Den egentlige grunnen til at det hele har vokst ut av alle proposjoner i den siste tiden heter Tesla Model S.

Minner igjen, som i en annen tråd, om at dette ikke er noe nytt nå. Det kommer en slik "bølge" hvert år. Her er en eksempel fra januar 2010:
http://www.osloby.no/nyheter/Elbiler-kan-bli-skviset-fra-bussfeltet-5314891.html
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

#2
Sitat fra: trondhla på lørdag 17. august 2013, klokken 11:19
Tesla Model S. Det er nemlig en BMW M5-konkurrent, en førsteklasses lukusbil med gode fartsegenskaper langt over middels. Det har trigget missunelesgenet hos minst en SSB-forsker og en direktør i veidirektoratet. Og journalister følger villig opp.

+1 ;)

Ellers forstår jeg ikke helt hvorfor Elbilistene skal inn i en stinkende dieselbuss. Kanskje for å fylle opp alle de tomme setene? Er overbevist om at det hadde vært bedre for alle om vi kjørte hver vår lille Elbil. Bussene kjører med alt for liten utnyttelse og forurenser dermed mye / passasjer som faktisk bruker bussen. Nei, forby dieselbusser, gi bedre plass til Elbiler i miljøfeltet, og legg opp til aktiv bruk av tog ved å lage ladeplasser på togstasjoner utenfor de store byene. Dermed kan jobbpendling lokkes over på tog fra nærmeste togstasjon.    ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på lørdag 17. august 2013, klokken 14:39
Ellers forstår jeg ikke helt hvorfor Elbilistene skal inn i en stinkende dieselbuss. Kanskje for å fylle opp alle de tomme setene?
Bussene kjører med alt for liten utnyttelse og forurenser dermed mye / passasjer som faktisk bruker bussen.
Det verste med Ruter#-bussene vestfra mot Oslo i rushtiden er at det kjører to turer for hver passasjer-reise.
De har har ikke parkeringsplasser i Oslo, så etter innoverturen om morgenen kjører de tomme tilbake til Slemmestad, og så tomme inn igjen på ettermiddagen for å ta parrasjerene hjem igjen i ettermiddagsrushet.
DET har nok ikke Holstmark fått med i modellene sine ! (hvis han har noen modeller da)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA