Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forsikring på Tesla Model S

Startet av Rogerer, torsdag 22. august 2013, klokken 21:38

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Rogerer på søndag 18. august 2013, klokken 20:09
Mulig jeg virker til tungnem her, men er det altså slik at de "gamle" leafene kun kan lade med 10/16 amp, ellers kun chademo?

Det vil jeg si er en ganske stor begrensning...

Maks 16A eller CHAdeMO ja. Det gjelder nok de fleste av de nye også, jeg tviler på at majoriteten betaler for 6,6kW-laderen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

knnygar

Euro Leaf vert vel levert med 3,3kW(14A) eller 6,6 kW(28A) ladar.

Standard ladekladd gir beskjed til ladaren om å lade med 2kW(10A).
Har du ein 16A kurs kun dedikert til ladaren går det bra, men har du andre ting på kursen(varmeovn, lys e.l.) kan det fort bli overbelastning og i verste fall brann.

2,0kW - 0%-100% lading = ca 12 timar.
3,3kW - 0%-100% lading = ca 8 timar.
6,6kW - 0%-100% lading = ca 4 timar.

Alle verdiane her er sjølvsagt ca verdiar.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA