Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oslo-Rena-Oslo på en dag i september uten lading?

Startet av tomrh, onsdag 14. august 2013, klokken 08:30

« forrige - neste »

tomrh

Sitat fra: Elmo på fredag 09. august 2013, klokken 08:54
Unnskyld at vi kupper tråden din tomrh :(
No problem, syns det bare er morro med litt diskusjon på siden. :)

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på fredag 09. august 2013, klokken 09:48
Kjøretøy hvor hydrogen omformes til elektrisitet i en brenselscelle, og hvor det er en elektrisk motor som står for framdriften, er en elbil = EL-skilt.

Er det ikke sånn da?
Så du mener kun elektrisk motor i drivlinja er det eneste som trengs for EL-skilter, og hvor strømmen kommer fra har ingenting å si? Hva med en rekkeviddeforlenger i form av en bensindrevet generator da? BMW i3 vil få en opsjon på en slik, med tank på 9 liter. Vil den kunne gå som elbil likevel?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Lars J

Sitat fra: Griffel på fredag 09. august 2013, klokken 01:05
Sitat fra: Elmo på fredag 09. august 2013, klokken 00:36
OK. I stand corrected.

Men . . . elektrisk (EL) og hydrogen (HY) . . .      Hva med gass (GA), har ikke de og lov?
Nei, hvorfor skulle de det?
Biogass er jo fornybar energi  ;)
Sandnes, Think Classic og TMS

Elmo

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på fredag 09. august 2013, klokken 09:48
Kjøretøy hvor hydrogen brukes i en forbrenningsmotor, kan bruke kollektivfeltet. Det er "hydrogendrevet" = HY-skilt.
Kjøretøy hvor hydrogen omformes til elektrisitet i en brenselscelle, og hvor det er en elektrisk motor som står for framdriften, er en elbil = EL-skilt.

Er det ikke sånn da?

NEI. De hydrogen-ombygde Thinkene har iallefall HY skilter. Jeg har bilder av flere (bare ikke her).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

tomrh

Er det forresten noen her på forumet som har en elektrisk ATV og som kan dele erfaringer?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Dette kan være noe á lá det jeg leter etter: http://4wheeldrive.about.com/od/newatvreviews/fr/09_Model_One_EUV_Review.htm

Men domenet til produsenten er parkert.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA