Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Leaf solcellepanel

Startet av sven erik, søndag 23. juni 2013, klokken 01:31

« forrige - neste »

elektrolux

Grunnen til at det blir så dyrt er at utviklingskostnadene for Interface mellom bil og Chardemo laderen kun fordeles på en interessent.

Får du flere personer ( les alle gjenværende Kangoo eiere ) med Kangoo med på å spleise på utviklingskosten tipper jeg du tilslutt kommer ned i 15-20000 kr for å kunne lade Kangoo'en din fra en Chardemo lader.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

ja det hørtes bedre ut
men må du gjøre det samme for vert bilmerke ?

elektrolux

Selve kommunikasjonsenheten kan nok med små modifikasjoner brukes på andre biler også; men så er det å få nok interreserte til å være med å spleise.

3 fase lading er nok framtidens løsning.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

om jeg skaffer 10 er det passe eller  trenger du fler

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no


elektrolux

Gode nyheter

En Interfaceboks mellom Chardemo laderen og bil er faktisk allerede utviklet. Har bedt produsenten om flere detaljer. Er vi heldige kan dette være løsningen for mange av bilene uten original montert Chardemo ladeport. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

svingen

betyr det att alle biler kan fa chademo da eller? som har batterier som klarer og få mye strøm samtidig?
Ville jo vært helt råt og få det her på think biler osv :)
venter i spenning på flere detaljer :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Elmo

Sitat fra: elektrolux på onsdag 10. juli 2013, klokken 14:55
En Interfaceboks mellom Chardemo laderen og bil er faktisk allerede utviklet.
Sitat fra: svingen på søndag 11. august 2013, klokken 20:03
Ville jo vært helt råt og få det her på think biler osv :)

De gamle PSAene (Saxo og P106) er laget for DC-hurtiglading. det finnes til og med en hurtiglader i Sandefjord, og flere i Stockholm (hvis de fremdeles er i drift).
Så det hadde vært bra (bla. for meg) om nevnte interface kunne la meg lade fra Chardemo.

Men jeg må innrømme det er ekstremt sjelden jeg har hatt behov for hurtigere lading enn bilens innebygde 15A AC.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Fikk tilbakemelding fra ABB om den såkalte Luna boksen som en bruker mellom en Chardemo lader og bil uten Chardemo kontakt:

Luna boksen krevde for mye kundestøtte, og er derfor tatt ut av sortimentet til ABB.

Synd for alle som ikke har Japanske biler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

Hva med det nye uttaket da som er på hurtigladerne det som hele Europa skal bruke er det noe en kan få rimelig da mener jeg under 20000 per. Bil eller runt der

sven erik

Sitat fra: sven erik på lørdag 24. august 2013, klokken 13:00
Hva med det nye uttaket da som er på hurtigladerne det som hele Europa skal bruke er det noe en kan få rimelig da mener jeg under 20000 per. Bil eller runt der
Ingen som vet noe om dette

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA