Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: batteriblokker til Kangoo

Startet av Balrog, mandag 12. august 2013, klokken 08:35

« forrige - neste »

Balrog

Opplever følgende: På vei ned fra hytta er det svært bratt. Likevel vil bilen knapt bruke regen (2 prikker) så jeg må stå på bremsen. Dette gjelder både i D og eco. Ellers har jeg aldri problemer med regen (slippe gassen på E18=4-5 prikker). Hva skjer? Må man kjøre en stund før regen fungerer? (Bakken starter rett ved hytta) Det irriterende ved dette er jo at jeg kunne generert sikkert flere kW bare på denne bremseturen av bortkastet energi.

Har noen opplevd noe lignende?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

leafster

Hvis batteriet er fullt når du starter tar det ikke imot lading. Har ellers aldri opplevd dette.

erikf

Hvor for kjørte du? Mulig bilen må opp i over 20 km/t for at regen skal kicke skikkelig inn?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

gbzdoc

1. Batteriet må ikke være fullt for at regen skal virke. Den kommer gradvis etterhvert som det tappes.

2. Batteriet kan ikke være for kaldt eller varmt, da blir også regen begrenset.

Balrog

#4
Jeg er klar over at regen ikke fungerer med fullt batteri. Det skjer helt konsekvent uansett hvor mye/lite lading batteriet har. Ellers oppfører bilen seg aldri slik (med unntak av når bilen er fulladet, selvsagt). Normal temp på batteriet. Langsom kjøring (bakken er MEGET bratt og føret er grus)
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.


Balrog

Doble ringer har jeg ikke lagt merke til. Skal sjekke, takk!
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

BE

Bilen regenererer uansett ikke maksimalt uten at du bruker bremsepedalen, men det kjenner du sikkert til.

På ECO regenererer min maksimalt ca. 20 kW når jeg slipper energipedalen, de siste 10 kW får jeg bare dersom jeg ligger lett på bremsepedalen.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kryten

Bilens fart har også en innvirkning på regen.
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

silverwrx

#9
Regenerering styres også av Gsensor, og i sterk bakke kan den lett gi signal, mulig den er koblet til den aksen også. Jeg mener det ikke skal være for bratt, eller helle feil vei, eller ha sideveisG.

Det er for at du ikke skal miste styre grep på grus,snø og slikt glatt underlag. Regenerering vil da ta styregrepet om regenerering er høy. Forhjulstrekker(regenerering) og styrende forhjul.

Merker og at regenerering kuttes nesten helt om man har litt sideG. Ser det på regenereringsmeteret og, mest når den står i ECO og kommer raskt inn i en avkjøringssone og sving fra motorvei.

235/40-18 sliter med å holde grepet;)
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA