Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Eidfjord

Startet av Ona IX, mandag 03. mars 2014, klokken 15:30

« forrige - neste »

Hoover

Sitat fra: smaug01 på torsdag 24. juli 2014, klokken 21:44
Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 12. juli 2014, klokken 18:14
Etter prøvekjøring av varebilutgaven var mitt inntrykk at skilleveggløsningen lot til å slippe gjennom overraskende mye støy sammenlignet med en del andre varebiler.

Evalia veier over 100 kilo mer enn varebilen. Tar vi hensyn til at skilleveggen i varebilen veier noe, og baksetene i Evalia en del mer, ser vi at det nok har gått en del kilo i kledning og demping av bakre del av interiøret i Evalia.

Selgeren jeg snakket med mente at i tillegg til bedre lydbilde ville Evalia også ha en helt annen, mer sofistikert bakaksel.  Hvor forskjellige de egentlig er kan man lure på siden det ser ut som om begge har en form for torsjonsaksel.
Den har stiv bakaksel med bladfjærer utrolig nok.
I tekniske data står det at NV200 har stiv bakaksel med bladfjører og trommelbrems.
E-NV200 har torsjonsaksel og skivebrems.

smaug01

Det var det ikke på den e-NV200'en jeg så på utenfor Gravdahl Auto for noen uker siden. Den hadde stiv bakaksel og bladfjærer. Bremsene husker jeg ikke helt men mener det var skivebremser bak.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Gordon Retriever

Er det da mulig at varebilen har bladfjærer, mens personbilutgaven har en noe mer påkostet torsjonsaksel, slik at spesifikasjonsarket som sier torsjonsaksel på begge er feil? ???

smaug01

Mener å huske at det var personbilen jeg så på. Kanskje ekstra vekt på batteripakke har ført til at de har funnet bladfjærer som et bedre valg?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Hoover

http://www.newsroom.nissan-europe.com/EU/en-gb/Media/Media.aspx?mediaid=120590
Bladfjærer i følge denne linken.
Håper kvaliteten på bilen er bedre enn kvaliteten på informasjonen i salgsbrosjyrene!

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Hadde en prøvetur med en e-Evalia fra i går til i dag. Bladfjærer kan bekreftes.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA